چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 36148
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خبرداد:

نان سنگک قم رتبه نخست کیفیت در کشور را کسب کرد

قم نيوز : قم نگار: مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم، گفت: نان سنگک در قم رتبه اول کشور در کیفیت را کسب کرده است.
نان سنگک قم رتبه نخست کیفیت در کشور را کسب کرد
به گزارش قم نگار، فرهاد زارع  اظهار داشت: پژوهشکده غله کشور دارای سیستم مجهزی است که نمونه‌های گندم و آرد تولید شده و همچنین نان پخته شده در سطح استان‌ها را جمع‌آوری و از نظر کیفیت مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: استان قم در کیفیت نان سنگک دارای رتبه اول کشوری و در کیفیت نان‌های لواش و تافتون رتبه‌های دوم و سوم را کسب کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم در خصوص کارخانه‌های فعال آردسازی در قم، افزود: پنج کارخانه فعال آردسازی و همچنین ۷۰۰ نانوایی فعال در استان قم وجود دارد.

برخورد جدی با متخلفان

وی بیان کرد: بازرسی روزانه بوسیله اکیپی متشکل از سازمان بازرسی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت به صورت دوره‌ای از نانوایی‌ها به منظور بررسی کیفی، کمی و بهداشتی انجام می‌گیرد و با واحدهای متخلف بلافاصله برخورد جدی می‌شود.

زارع با اشاره به اهمیت وجود سبوس در نان‌ افزود: وجود سبوس در نان‌ مورد توجه ویژه قرار دراد زیرا سبوس دارای اسید آمینه و آهن است که نقش مهمی در سلامتی انسان ایفا می‌کند.

وی همچنین در خصوص کیفیت نان‌ افزود: ۳۰ درصد از کیفیت نان مربوط به نوع گندم، ۳۰ درصد مربوط به آسیاب، ۳۰ درصد مربوط به تخمیر و ۱۰ درصد مربوط به PH آبی است که در نان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbw8bf.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما