جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 36190
عضو مجلس خبرگان رهبری:

عامل اصلی شکل‌گیری انقلاب بهره‌گیری از راه عاشورا و نفوذ در دل‌های ملت بود

قم نيوز : قم نگار: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری گفت: عامل اصلی شکل‌گیری انقلاب بهره‌گیری از راه عاشورا و نفوذ در دل‌های ملت بود.
عامل اصلی شکل‌گیری انقلاب بهره‌گیری از راه عاشورا و نفوذ در دل‌های ملت بود
به گزارش قم نگار، آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی ظهر پنجشنبه در همایش امام خمینی (ره) و خبرگان رهبری که در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در قم برگزار شد اظهارداشت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را با سلاح به پیروزی نرساند بلکه عامل اصلی شکل‌گیری انقلاب بهره‌گیری از راه عاشورا و نفوذ در دل‌های ملت بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) افزود: اگر جوهره اسلام را برای مردم بیان کنیم خودشان به سوی این دین الهی جذب می‌شوند، برخی افراد دین اسلام را زشت نشان می‌دهند که این موضوع سبب دوری مردم از دین اسلام می‌شود.

آیت الله هاشم‌زاده هریسی بیان کرد: قانون اساسی تاکید کرده است که باید مجلس خبرگان رهبری تشکیل شود چون این مجلس رهبر را انتخاب می‌کند، برای تعیین ولی فقیه مجلس خبرگان ۱۰ شرط دارد که در قانون اساسی آمده است.

وی با بیان اینکه شخصی که وارد مجلس خبرگان رهبری می‌شود باید فقیه‌شناس باشد، عنوان کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ولی فقیه را انتخاب می‌کنند که در این زمینه اعضای این مجلس باید ابتدا خود فقیه‌شناس باشند، مردم در انتخابات اسفند ماه نمایندگانی را برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنند که شجاع و آگاه باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وظیفه رهبرمعظم انقلاب اداره کشور در سطح کلان است که با مدیریت قاطعانه خود در این زمینه موفق عمل کردند، تصریح کرد: قوه قضائیه و قوه مجریه و همچنین قوه مقننه وظایفی خود را انجام می‌دهند و مقام معظم رهبری ضمن نظارت بر کار آن‌ها با مدیریت قاطعانه هدایت مردم برای رسیدن به سعادت را بر عهده دارد.

آیت الله هاشم‌زاده هریسی با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری مجلسی برای بقای نظام است.

وی بیان کرد: نهاد نظارتی بر عملکرد خبرگان وجود ندارد هر نهادی نظارت باشد و تعیین ناظر برای هر کاری ممکن نیست مردم باید در انتخابات ناظر اصلی باشند که چه کسانی را با دید باز انتخاب کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciuzap.t1aq32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما