جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 36194
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
شهردار قم تاکید کرد

لزوم تبدیل بلوار پیامبر اعظم به محور فرهنگی شهر قم

قم نيوز : قم نگار: شهردار قم بر لزوم تبدیل بلوار پیامبر اعظم به محور فرهنگی شهر تاکید کرد.
لزوم تبدیل بلوار پیامبر اعظم به محور فرهنگی شهر قم
به گزارش قم نگار، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در بازدید از موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی، با اشاره به ظرفیت‌های شگرف فرهنگی و دینی قم اظهار کرد: قم مرکز عالم تشیع و بسیاری از فعالیت‌های دینی، علمی و فرهنگی جهان اسلام است.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به استعدادهای قم برای تعریف پروژه‌ها در شهر خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت‌هایی که در قم صورت می‌گیرد باید متناسب با جایگاه این خطه مقدس و ظرفیت‌های شگرف آن بوده و قابلیت‌های بی‌نظیری چون حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه امامزادگان در آن‌ها لحاظ شود.

شهردار قم ادامه داد: پروژه‌هایی که در این شهر انجام‌شده و در آینده برنامه‌ریزی و طراحی می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که قابلیت‌های فرهنگی، علمی و مذهبی قم را در بر داشته و از آن‌ها استفاده کند.

وی با اشاره به روند احداث و تکمیل بلوار پیامبر اعظم تصریح کرد: بلوار پیامبر اعظم یک محور بسیار استراتژیک و مهم برای طراحی‌های فرهنگی، علمی و دینی است.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اهمیت نگاه فرهنگی در تکمیل بدنه بلوار پیامبراعظم تصریح کرد: در طراحی بدنه و تکمیل این بلوار هماهنگی با حوزه علمیه، نهادهای فرهنگی، مذهبی و علمی فعال در قم ضرورت دارد.

وی طرح‌های ارائه‌شده برای تکمیل بلوار پیامبر اعظم را یادآور شد و افزود: استعدادهای فرهنگی قم باید محور طرح‌های تکمیلی بلوار پیامبر اعظم باشد.

شهردار قم ادامه داد: استفاده از نمادهای فقه و فقاهت، علمای اسلام، شهدا، سنت‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند ظرفیتی مهم برای بکارگیری در محور حرم تا جمکران باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc0sq1.2bqeo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما