دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 36356
شهردار قم تاکید کرد

اهتمام شهرداری قم برای اتمام 14 پروژه نیمه‌تمام

قم نيوز : قم نگار: شهردار قم با اشاره به اجرای پروژه‌های شهری در قم اظهار کرد: در حال حاضر 14 پروژه نیمه‌تمام در سطح شهر داریم که مدیریت شهری با جدیت به دنبال اتمام این پروژه‌ها است.
اهتمام شهرداری قم برای اتمام 14 پروژه نیمه‌تمام
به گزارش قم نگار، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار آیت‌الله مقتدایی با اشاره به اینکه شهرداری قم به دنبال رفع مشکلات ساختاری بوده است، بیان کرد: در حال حاضر ساز و کار شهرداری برای مدیریت شهر اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ پروژه نیمه‌تمام در شهر قم وجود دارد بیان کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها ۱۴۵ اعتبار نیاز است که با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد هستیم که این پروژه‌ها فعال شده و با جدیت پیگیری می‌شود.

شهردار قم به روند اجرای تقاطع غیرهمسطح عمار یاسر اشاره کرد و گفت: این پروژه که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شرایطی را مهیا کرده‌ایم که با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی به وضعیت پروژه مترو اشاره کرد و گفت: حفاری این پروژه از سمت قلعه کامکار به سمت جمکران با دستگاه حفاری انجام شده و حفاری از میدان مطهری نیز عبور کرده است و در سال آینده فاز اول این پروژه از ایستگاه کامکار تا میدان مطهری افتتاح خواهد شد.

سقاییان‌نژاد به وضعیت اجرای پروژه منوریل اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه در گذشته آغاز شده و باید با توجه به هزینه شدن اعتبارات قابل توجه به سرانجام برسد. در این خصوص طرح‌های مختلی ارائه شده است و باید بر اساس نظرات کارشناسی این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: در حال حاضر تصمیم است که این پروژه از پارک‌سوار شمالی تا میدان مطهری راه‌اندازی و سپس بررسی‌های کارشناسی دنبال شود.

شهردار قم بیان کرد: از بهمن ماه نسبت به تست واگن‌های منوریل اقدام خواهیم کرد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته اوایل سال آینده شاهد افتتاح بخش نخست این پروژه خواهیم بود.

وی از کاشت بیش از ۸۰ هزار اصله درخت توسط شهرداری قم خبر داد و گفت: در حوزه مسائل زیست محیطی نیز شهرداری برنامه‌های مختلف و متنوعی را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcce1q1.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما