دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 36357
آیت‌الله نجم‌الدین طبسی:

وهابیون پسمانده صهیونیسم هستند

قم نيوز : قم نگار: استاد حوزه علمیه قم گفت: وهابیت هیچوقت در برابر صهیونیسم موضع نگرفت، چراکه اینها خودشان پسمانده صهیونیسم هستند.
وهابیون پسمانده صهیونیسم هستند
به گزارش قم نگار، آیت‌الله نجم‌الدین طبسی ضمن بازدید از غرفه‌های نمایشگاه طلایه‌داران نقد وهابیت با اشاره به بسیج ۵۰ هزار نفری اهل سنت علیه داعش و قتل عام اخیر ۳۰۰ نفر از اهل تسنن در سوریه به دست تروریست‌ها گفت: جریان‌های تکفیری اهل سنت را جذب نکردند بلکه این سلاح زور و دیکتاتوری است که غالب شده است. در حال حاضر در کشور‌های اسلامی خیلی‌ها با اینها مخالفند اما یا صدایشان به جایی نمی‌رسد و یا می‌ترسند که حرف بزنند.

وی با اشاره به زوایای مختلف گروه‌های تندرو گفت: جریان تکفیری چند لایه دارد. بخشی جوانان مذهبی ساده‌لوح هستند که با شعار‌های فریبنده گول می‌خورند. بخش دیگر پول و نفت عربستان است که آن را حراج کرده تا امت اسلامی را به آتش بکشد و به این گروه‌ها پول و امکانات می‌دهد. یک سری هم به نظر من پیاده‌نظام خود سعودی هستند.

این استاد حوزه بیان کرد: این گونه نیست که جوانان مسلمان جذب این گروه‌ها شده باشند. در یمن هم مخفی نکردند که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در اتاق علمیات آنها هستند پس جریان اسلامی نیست، بلکه جریان نفاق ولی به نام اسلام است.

وی بیان کرد: وهابیت هیچوقت در برابر صهیونیسم موضع نگرفت، چراکه اینها خودشان پسمانده صهیونیسم هستند. اینها نه جایی از سرزمین‌های اسلامی را آزاد کردند و نه تا به حال به کفار حمله کرده‌اند، تمام اهدافشان هم تجمعات اسلامی بوده است.

طبسی با اشاره به خطر این جریان‌ها افزود: افرادی که گول اینها را خوردند دیر یا زود متوجه ماهیت واقعی تکفیری‌ها می‌شوند. اسرائیل اگر خودش وارد می‌شد بیش از این جریان‌های تکفیری نمی‌توانست به اسلام ضربه بزند. اگر در یمن اسرائیل وارد می‌شد نمی‌توانست بیشتر از عربستان سعودی لطمه بزند. اینها که ادعا دارند ظرف مدت یک ساعت آسمان یمن را تصرف کردند چرا در این ۷۰ سال سراغ آسمان اسرائیل نرفتند؟! خطرناک‌تر بودن این افراد به دلیل پنهان کردن ماهیت واقعی خودشان است.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcd5s0s.yt09k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما