يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : 36363
آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی:

مبادا حرمت شورای نگهبان شکسته شود

قم نيوز : قم نگار: استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمن به دنبال شکسته شدن حرمت شورای نگهبان است و همه باید به این مسئله توجه کنند که مبادا حرمت این شورا شکسته شود.
مبادا حرمت شورای نگهبان شکسته شود
به گزارش قم نگار، آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به پشت پرده و اهداف هجمه‌های بسیار علیه شورای نگهبان گفت: شورای محترم نگهبان متشکل از فقهای محترم برای صیانت و پاسداری از مراکز حساس نظام از جمله مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است.

وی افزود: از زمان حضرت امام(ره) به یاد داریم که ایشان نسبت به حفظ حرمت این شورای محترم به ملت تأکید می‌کردند، امروز نیز گروه‌ها، نمایندگان و کسانی که خود را در معرض قرار داده‌اند باید به این مسئله توجه کنند که مبادا حرمت شکسته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن به دنبال شکسته شدن حرمت شورای نگهبان است، اظهار کرد: از طرفی انتظار داریم که شورای نگهبان اجازه ندهد که حقوق افراد تضییع شود، اگر نسبت به افراد مسئله عدم احراز مطرح می‌شود باید با حجت کامل باشد.

وی ادامه داد: اگر بدون فحص و تحقیق کامل عدم احراز افراد اظهار شود چه بسا سبب تضییع حق افراد می‌شود، البته شورای نگهبان این کار را می‌کند اما تقاضا می‌کنیم که گروه‌های بیشتر و مردم بیشتری در انتخابات حضور پیدا کنند که خواسته رهبری معظم انقلاب است.

فاضل‌لنکرانی با بیان اینکه مسئله عدم احراز باید با حجت و دلیل مطرح شود، گفت: این مسئله فقهی نیست که بگوییم دلیل نداشتن برای احراز کفایت می‌کند بلکه باید برای عدم احراز تفحص کامل صورت گرفته باشد.

وی با رد اتهام برخورد جناحی در بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان عنوان کرد: آن مقداری که ما از شخصیت‌هایی که در شورای نگهبان حضور دارند اطلاع داریم نشان می‌دهد که تقوا و دلسوزی آنها نسبت به نظام جمهوری اسلامی اینگونه اتهامات را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcaeene.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما