يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : 36374
در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر؛

220 هزار متر مربع زمین در قم جهت احداث مسکن افراد کم درآمد واگذار شده است

قم نيوز : قم نگار: مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار متر مربع زمین با ارزشی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تأمین مسکن افراد کم درآمد قم واگذار شده است.
220 هزار  متر مربع زمین در قم جهت احداث مسکن افراد کم درآمد واگذار شده است
به گزارش قم نگار به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان قم، ابوالفضل علیخانی اظهار داشت: طی قراردادهای منعقده با ادارات و نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی، خیرین مسکن ساز و بنیاد مسکن، قطعاتی از زمین‌های محدوده پردیسان و همچنین قطعاتی در داخل شهر قم با کاربری مسکونی جهت تأمین مسکن اقشار کم درآمد و محروم استان قم واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در راستای تأمین مسکن اقشار آسیب پذیر و کم درآمد استان قم، تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار متر مربع زمین با ارزشی بالغ بر یکصد میلیارد تومان به ادارت و نهادهای حمایتی واگذار شده است، افزود: این اقدام وفق بخشنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و با هماهنگی نهادها و سازمان‌های حمایتی از سال ۸۶ در استان قم تقویت شده است.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در ادامه به ارائه آماری قطعات واگذاری شده پرداخت و بیان داشت: از ۲۲۰ هزار متر مربع زمین واگذاری بیش از ۷۵ هزار متر مربع به بنیاد مسکن، ۷۲ هزار متر مربع به خیرین مسکن ساز، ۴۲ هزار متر به کمیته امداد و بیش از ۲۸ هزار متر مربع به اداره کل بهزیستی استان تحویل شده است.

وی ضمن ابراز خوشحالی از ساخت بیش از ۹۰ درصد زمین‌های واگذاری به جامعه هدف افزود: براساس تعهدات، بنیاد مسکن موظف به ساخت ۱۰۰۰ واحد، خیرین مسکن ساز ۱۵۰۰ واحد، کمیته امداد ۷۷۰ واحد و اداره بهزیستی ۴۲۰ واحد بوده‌اند که بحمداله همه واحدها ساخته شده و تحویل جامعه هدف شده است.

علیخانی گفت: این تعداد از واحدهای تحویلی مسکن به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد استان قم، بیش از ۱۰ درصد از کل واحدهای ساخته شده طی برنامه قانون ساماندهی در سطح استان قم است که از افتخارات دستگاه‌های مرتبط در راستای تأمین مسکن قشر محروم و کم بضاعت جامعه است.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcc01q1.2bqem8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما