سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 36417
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

بهره‌برداری از سه پروژه مهم صنعتی در دهه فجر

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم گفت: سه پروژه مهم صنعتی همزمان با دهه مبارک فجر با هدف اشتغالزایی جوانان و ارتقاء بخش تولید و صنعت در قم به بهره برداری می‌رسد.
بهره‌برداری از سه پروژه مهم صنعتی در دهه فجر
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری، ‌با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه فجر، اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله پیروزی انقلاب اسلامی سه پروژه صنعتی در قم به بهره برداری می‌رسد.

وی با معرفی این پروژه‌های صنعتی در قم گفت: پروژه‌ صنعتی واحد تولید کلر و اسید کلریدریک، سومین واحد تولید کننده‌ای است که در زمینه تولید مواد یاد شده در بخش خصوصی به فعالیت می‌پردازد که در دهه فجر به مساحت ۱۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، هزینه بهره‌برداری این واحد تولیدی را یک میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: این واحد تولیدی دارای خصوصیاتی است که آن را از سایر واحدهای تولیدی متمایز کرده و می‌توانیم از آن به عنوان واحد نمونه استانی نام ببریم.

وی با اشاره به وجه تمایز این واحد تولیدی با سایر واحدهای تولیدی گفت: این واحد به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، دسترسی آسان به مواد اولیه و جلب مشتری، کاهش هزینه‌های تولید و حمل و نقل با سایر واحدهای تولیدی متمایز است.

ذاکری همچنین از بهره‌برداری واحد تولیدی لوله کرتیوب از پلی‌اتیلن و مخازن پلی اتیلن با سیستم چرخشی خبر داد و گفت: این واحد تولیدی در ایام دهه فجر به مساحت ۲۹ هزار و ۹۷۰ متر مربع و با سرمایه ۱۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این واحد تولیدی گفت: این واحد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های لوله‌های دوجداره پلی‌اتیلن در خاورمیانه به شمار می‌رود که نیاز‌های صنعت آب و فاضلاب کشور و پروژه‌های پالایشگاهی و نفتی کشور را تامین می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، همچنین بهره برداری از واحد تولید انواع کپسول CNG تیپ چهار کامپوزیت، کپسول آتش نشانی کامپوزیت، کپسول گاز مایع و غواصی و پزشکی کامپوزیت خبر داد و گفت: این واحد تولیدی نیز در ایام‌الله دهه فجر در مساحت ۹ هزار و ۲۵۰ متر مربع با سرمایه گذاری ۶۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

ذاکری ‌سبک سازی مخازن گاز CNG خودرو‌ها را از مهم‌ترین ویژگی‌های این واحد تولیدی برشمرد و خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی موجب کاهش مصرف سوخت و برطرف کردن نیاز صنایع حمل و نقل کشور به مخزن‌های مخصوص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مذکور با هدف اشتغال جوانان و ارتقاء چرخه صنعتی در قم با حضور مسئولان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdca0yne.49ni615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما