سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 36432
آیت الله علوی گرگانی:

کوتاهی در امر به معروف و نهی از منکر جایز نیست

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه نباید در اجرای امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کرد، گفت: این دو اصل باید همزمان مورد توجه باشد.
کوتاهی در امر به معروف و نهی از منکر جایز نیست
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر سه‌شنبه در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: هدف اصلی و غرض واقعی پیامبران در دو اصل مبشر و منذر بودن است.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک اصل همیشگی و دائمی است و تنها محدود به زمان خاصی نیست.

استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر اینکه نباید در امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کرد، افزود: مسئله امر به معروف و نهی از منکر همانند خاکریزی برای افزایش امنیت است.

وی با بیان اینکه امر به معروف خوبی‌ها را در جامعه به وجود می‌آورد و نهی از منکر نیز آلودگی‌ها را از جامعه دور می‌کند، افزود: عده‌ای در جامعه مدنی تنها به امر به معروف و یا نهی از منکر توجه دارند در حالی که این دو اصل باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرند.

انحطاط اخلاقی جامعه را نابود می‌کند

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: چنانچه دو اصل امر به معروف و نهی از منکر در کنار یکدیگر قرار گیرند جامعه به سعادت نزدیک‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه انحطاط اخلاقی جامعه را نابود می‌کند، افزود: نباید از انحطاط اخلاقی که در جامعه ایجاد می‌شود بی‌تفاوت عبور کرد.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: انتظار می‌رود برای افزایش امنیت در کشور به ویژه در شهر قم به مسائل اخلاقی توجه ویژه‌ای شود.

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: همیشه باید دعا کنیم و از خداوند متعال بخواهیم جوانانی که مرتکب گناه می‌شوند به راه راست هدایت شوند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchiknx.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما