کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بهزیستی استان قم:

طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاهای قم اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 10 بهمن 1394 ساعت 21:08

قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اجرای طرح به طرح سی.بی.آر در قم گفت: تاکنون ۱۹۸۷ معلول در روستاها شناسایی شده و این طرح با حضور ۱۷ تسهیل‌گر محلی و میانی در روستاهای استان برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح به طرح سی.بی.آر در استان قم اظهار داشت: این طرح با حضور ۱۷ تسهیل‌گر محلی و میانی در روستاهای استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار و ۹۸۷ معلول در روستاهای استان شناسایی شده است، افزود: اعطای وام خوداشتغالی و لوزام و تجهیزات به این دسته از معلولان همچون سنوات قبل انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۳مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی در استان در حال فعالیت است، عنوان کرد: ۲ هزار معلول نیز در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نگهدای می‌شوند، همچنین طرح ویزیت در منازل نیز با ۹ تیم پزشکی در حال انجام است.

سلیقه با تاکید بر توسعه مراکز روزانه استان برای امر خدمات رسانی به معلولان خاطرنشان کرد: در این راستا از ظرفیت خیران بهره می‌بریم و می‌توان گفت مشارکت خیران قمی در این مورد رتبه بالایی را در کشور از آن خود کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان قم از اجرای دوره‌های آموزشی مراقبان در قم خبر داد و اظهار داشت: در این طرح نیز ۱۲۰ نفر آموزش‌های لازم را برای نگهداری ۳ معلول در منزل می‌بینند در این طرح تلاش می‌شود که سالمند و معلولان در خانواده‌ نگهداری شوند.

به گفته وی، سیاست دولت و سازمان بهزیستی جلوگیری از گسترش مراکز شبانه روزی توانبخشی است تا معلولان و سالمندان در کنار خانواده از خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 36564

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/36564/طرح-توانبخشی-مبتنی-جامعه-روستاهای-قم-اجرا-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir