شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : 36564
مدیرکل بهزیستی استان قم:

طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاهای قم اجرا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اجرای طرح به طرح سی.بی.آر در قم گفت: تاکنون ۱۹۸۷ معلول در روستاها شناسایی شده و این طرح با حضور ۱۷ تسهیل‌گر محلی و میانی در روستاهای استان برگزار می‌شود.
طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاهای قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح به طرح سی.بی.آر در استان قم اظهار داشت: این طرح با حضور ۱۷ تسهیل‌گر محلی و میانی در روستاهای استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار و ۹۸۷ معلول در روستاهای استان شناسایی شده است، افزود: اعطای وام خوداشتغالی و لوزام و تجهیزات به این دسته از معلولان همچون سنوات قبل انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۳مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی در استان در حال فعالیت است، عنوان کرد: ۲ هزار معلول نیز در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نگهدای می‌شوند، همچنین طرح ویزیت در منازل نیز با ۹ تیم پزشکی در حال انجام است.

سلیقه با تاکید بر توسعه مراکز روزانه استان برای امر خدمات رسانی به معلولان خاطرنشان کرد: در این راستا از ظرفیت خیران بهره می‌بریم و می‌توان گفت مشارکت خیران قمی در این مورد رتبه بالایی را در کشور از آن خود کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان قم از اجرای دوره‌های آموزشی مراقبان در قم خبر داد و اظهار داشت: در این طرح نیز ۱۲۰ نفر آموزش‌های لازم را برای نگهداری ۳ معلول در منزل می‌بینند در این طرح تلاش می‌شود که سالمند و معلولان در خانواده‌ نگهداری شوند.

به گفته وی، سیاست دولت و سازمان بهزیستی جلوگیری از گسترش مراکز شبانه روزی توانبخشی است تا معلولان و سالمندان در کنار خانواده از خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdok0s.yt0996a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما