دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : 36603
مسئول دبیرخانه جشنواره دائمی هنر آسمانی:

انقلاب اسلامی ایران هنر ارزنده امام راحل است

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دبیرخانه جشنواره دائمی هنر آسمانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران را باید هنر ارزنده از امام راحل دانست، گفت: هنر انقلاب اسلامی ایران توانست دین را به عنوان تمدنی بزرگ بر مبنای اسلام و مکتب اهل بیت (ع) پایه‌گذاری کند.
انقلاب اسلامی ایران هنر ارزنده امام راحل است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود ملک‌دار بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه «انقلاب اسلامی، هنر آسمانی» با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹:۳۰ در کتابخانه جدید آستان مقدس حضرت معصومه (س) میزبان علاقمندان است.

وی با تاکید براینکه هنر در کشور ما دارای جایگاه والا و ارزشمندی است، تصریح کرد: با توجه به جایگاهی که هنر و مباحث هنری در کشور ما دارد باید بحث نظری و علمی در این راستا صورت بگیرد.

مسئول دبیرخانه جشنواره دائمی هنر آسمانی با بیان اینکه حوزه علمیه رسالت تبلیغ و تبیین دین را عهده دار است، عنوان کرد: حوزه باید برای تبلیغ موثر در دین به ابزار هنر و رسانه روی بیاورد و نباید از این ابزارهای مهم و تاثیرات آن بر جامعه غافل شود.

وی با بیان اینکه پس از اتمام مدت زمان فراخوان جشنواره هنرهای آسمانی، بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: استقبال گسترده از برگزاری جشنواره هنرهای آسمانی نشان می‌دهد که حوزویان برای هنر اهمیت فراوانی قائل هستند و مسئولان حوزه نیز لازم است زمینه‌های توسعه هنر را در حوزه فراهم کنند.

ملک‌دار با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند حوزویان را با آثار گوناگون هنری مانند شعر، هنرهای تجسمی و پژوهش بیش از پیش آشنا کند و آنان را به خلق چنین آثاری تشویق و ترغیب کند.

وی به شمار غرفه‌هایی که در این نمایشگاه برپا شده است، گفت: برپایی ۹ غرفه از نهادهای مختلف هنری و فرهنگی در نمایشگاه وجود دارد که آثار هنری طلاب را به نمایش می‌گذارد.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی با اشاره به نهادهایی که در برپایی این نمایشگاه با حوزه علمیه مشارکت داشتند، عنوان کرد: این نمایشگاه به همت دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی وابسته به مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و با مشارکت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، حوزه علمیه خواهران، صدا و سیما، دفتر تبلیغات اسلامی، بنیاد حفظ آثار روحانیت در دفاع مقدس، حوزه هنری قم، مجمع تقریب مذاهب در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران را باید یک هنر ارزنده از امام راحل دانست، گفت: هنر انقلاب اسلامی ایران توانست دین را به عنوان تمدنی بزرگ بر مبنای اسلام، مکتب اهل بیت (ع) و ولی فقیه پایه‌گذاری کند تا زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchx-nx.23n-vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما