سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 36652
استاندار قم مطرح کرد

پیگیری برای روشن شدن ابعاد پیچیده پروژه فرودگاه بین‌المللی قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: بحث فرودگاه بین‌المللی قم موضوع پیچیده‌ای از نظر حقوقی، مالی و تخصصی است که پیگیری لازم برای روشن شدن ابعاد پیچیده این پروژه صورت می‌گیرد.
پیگیری برای روشن شدن ابعاد پیچیده پروژه فرودگاه بین‌المللی قم
به گزارش قم نیوز، مهدی صادقی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی یکی از پروژه‌های به ارث مانده است، اظهار کرد: با پروژه‌ای مواجه شدیم که به هر شکل متوقف بوده و به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از مردم در این فرودگاه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بنابراین به عنوان یک موضوع استانی مورد توجه قرار گرفته و تیمی را شکل دادیم، دستور رسیدگی و بررسی داده شده است تا در زمان کوتاهی وضعیت آن تعیین شود.

استاندار قم با بیان اینکه بحث فرودگاه بین‌المللی قم موضوع پیچیده‌ای از نظر حقوقی، مالی و تخصصی است، گفت: این پروژه مهم و تاثیرگذار در حال پیگیری است و امیدواریم تا ۶ ماه اول سال ۹۵ همه ابعاد پیچیده این پروژه روشن شود.

مهاجرت به قم

وی با اشاره به مسئله مهاجرت گفت: در طرح تفصیلی آخرین شرایط ذکر شده و این طرح مبنایی برای شهر است یعنی حداقل این است که مهاجرتی که در شهر وجود دارد، بیش از این گسترش پیدا نخواهد کرد.

صادقی خاطرنشان کرد: اغلب افراد به دلیل نقطه جغرافیایی و فضای معنوی استان قم را انتخاب می‌کنند زیرا این استان در محور مواصلاتی استان‌های مختلف قرار دارد.

وی وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و مرکز تشیع و علم و فقاهت را از دیگر موارد برای مهاجرت افراد مختلف ذکر کرد و گفت: داشتن محتوای غنی فرهنگی، احساس امنیت بیشتر و بهتر و ساده بودن زندگی نسبت به سایر شهرها از دیگر عوامل مهاجرت به قم است.

استاندار قم با بیان اینکه مرکزی برای تربیت طلاب خارجی در استان قم وجود دارد که طلاب بیش از ۱۰۰ کشور در این مرکز مشغول تحصیل هستند. خاطرنشان کرد: بر اساس دستور رهبری برای مهاجران شرایط تحصیل ذکر شده تا از تحصیل محروم نباشند.

وی با بیان اینکه بخشی از مهاجرت به دلیل نگاهی بوده که جمهوری اسلامی نسبت به هم‌کیشان دارد، عنوان کرد: کسانی که در شرایط نامناسب امنیتی و اقتصادی قرار دارند، از جمله مکان‌ها برای تامین امنیت آنها استان قم است.

صادقی تاکید کرد: باید پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شود تا با این برنامه‌ها کنترل بهتری برای اداره امور داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcb50bf.rhb0spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما