چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 36676
آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی بر نظام‌های سوسیالیستی شرق و کاپیتالیستی غرب خط بطلان کشید

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که دو نظام سوسیالیستی در شرق و نظام کاپیتالیستی در غرب حکم‌فرما بود و سایر کشورها زیر سیطره این دو نظام قرار داشتند.
انقلاب اسلامی بر نظام‌های سوسیالیستی شرق و کاپیتالیستی غرب خط بطلان کشید
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با ایثارگران شرکت مخابرات ایران با اشاره به‌ضرورت خدمت به اسلام و انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی هدیه‌ای الهی است که باید از آن و شاخص‌های آن حفاظت و حراست شود.

وی افزود: بعد از تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر(ص) انقلاب اسلامی دومین نظام اسلامی است که بر مبنای دین مبین اسلام برپا شده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی حکومت نبوی را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیامبر برای حفظ موقعیت اسلامی و استمرار کار خدا و به امر خدا امیرالمؤمنان(ع) را برای جانشینی خود برگزید تا دشمن را از نابودی اسلام مأیوس و ناامید کند.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر(ص) دچار تغییر مسیر شد و حاکمانی در رأس امور قرار گرفتند که نامشروع بوده و استبداد داخلی و استعمار خارجی را در جامعه اسلامی رواج دادند.

این مرجع تقلید آیه ۳ سوره مائده را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرمایند «امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام کردم» که این سخن نشان‌دهنده جایگاه والای امیرالمؤمنان(ع) به‌عنوان ادامه‌دهنده راه پیامبر(ص) است.

وی انقلاب اسلامی را بسیار تأثیرگذار برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که دو نظام سوسیالیستی در شرق و نظام کاپیتالیستی در غرب حکم‌فرما بود و سایر کشورها زیر سیطره این دو نظام قرار داشتند.

آیت‌الله نوری همدانی ارکان انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرارداد و گفت: ولی‌فقیه به‌عنوان فردی اسلام‌شناس، با تقوا، مدیر، مدبر و شجاع نخستین رکن انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وی دومین رکن انقلاب را مردم برشمرد و افزود: مردم استبدادزده ایران با رهنمودهای امام(ره)بیدار شده و به میدان مبارزه علیه شاه آمدند و همواره برای عزت و استقلال جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به رکن سوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: پایبندی و ترویج اسلام ناب محمدی به‌عنوان سومین رکن انقلاب اسلامی است.

وی مردم‌سالاری دینی را از نکات برجسته انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور داشتن همیشگی مردم استکبارستیز و مقاوم در متن جامعه و پایبندی به اهداف و آرمان‌های انقلاب سبب اقتدار و عزت درونی ایران شده است.

آیت‌الله نوری همدانی برکات فراوان انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه، احیای فرهنگ جهاد و شهادت، شناساندن چهره صهیونیسم و حضور خانم‌ها در عرصه‌های مختلف از برکاتی است که به سبب اسلام برای جامعه فراهم آمده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdch--nx.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما