چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : 36703
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان قم مطرح کرد

آموزش ۱۲۶ حرفه در آموزشگاه‌های دولتی و آزاد به مددجویان کمیته امداد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: ۱۲۶ حرفه در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه دولتی و آزاد فنی‌وحرفه‌ای به مددجویان کمیته امداد آموزش داده می‌شود.
آموزش ۱۲۶ حرفه در آموزشگاه‌های دولتی و آزاد به مددجویان کمیته امداد
به گزارش قم نیوز، مهدی عطارنیا در نخستین جشن اختتامیه دوره‌های کارآفرینی مددجویان کمیته امداد استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه افرادی که در یک مقطع زمانی به سختی امورات زندگی را گذرانده‌اند بسیار موفق‌تر از سایر افراد هستند و قدر نعمت را بیشتر از سایران می‌دانند، اظهار داشت: ما آموزش‌ها و اشتغال را رهگیری می‌کنیم و آمار نشان می‌دهد که جذب اشتغال این افراد بسیار بیشتر از همردیفان خود است.

مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه که تعریف کارآفرینی استفاده بهینه از همه فرصت‌ها است، افزود: برای مددجویان این امکان فراهم شده است که از امکان آموزش بهره گیرند و اشتغالی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ۱۲۶ حرفه را در ۲۰۰ آموزشگاه دولتی و آموزشگاه‌های آزاد برای افراد ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این امکانات برای همه افراد و مددجویان کمیته امداد فراهم شده و اینکه در خانه بنشیند و بگوئید کار نیست، را قبول نداریم.

عطارنیا خاطرنشان کرد: مادر بسیاری از رشته‌ها کمبود شغل داریم و کار به اتباع خارجی واگذار می‌کنیم، چرا‌که ایرانی‌ها این کار انجام نمی‌دهند، باید نیاز‌سنجی شده و بعد از کارآفرینی، بر‌اساس نیاز‌سنجی فرد آموزش ببیند که جذب بازار کار شود.

مدیر کل فنی وحرفه ای استان قم با بیان اینکه هدف کمیته امداد به خودکفایی رساندن مددجویان است، تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای هم در بحث مهارت آموزی، تحصیل و اعطای دیپلم و ادامه تحصیل در رشته‌های کاردانی و کارشناسی امکان را برای مددجویان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه با همین ۱۰‌میلیون تومان وام قرض‌الحسنه می‌توان کاری را آغاز کرد، خاطرنشان کرد: باید از اشتغال به شغل‌های کاذب جلوگیری کرد چرا که بار بر دوش جامعه می‌گذارد اما بسیاری از شغل‌ها وجوددارد که نیاز جامعه مااست و اشباع نشده و نیاز به نیرو دارد.

عطارنیا با اشاره به اینکه تمام امکانات فنی حرفه‌ای، ۸‌مرکز ثابت و ۲۰۰ آموزشگاه در سطح شهر در خدمت مردم هستند، افزود: در مراکز دولتی آموزش رایگان و در مراکز خصوصی با کمک ۵۰ درصدی کمیته امداد امکان آموزش مددجویان کمیته امداد فراهم شده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcipyap.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما