پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : 36737
مدیرعامل مرکز رادیوتراپی انکولوژی صدرا:

شیمی‌‌درمانی بیشترین حجم درمان را به خود اختصاص داده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل مرکز رادیوتراپی انکولوژی صدرا گفت: در درمان سرطان بهترین راه‌ها به ترتیب جراحی، رادیوتراپی و شیمی‌ درمانی است که متأسفانه در ایران و به دلیل نبود پیشرفت کافی عمل شیمی‌ درمانی بیشتر حجم درمان را به خود اختصاص داده است.
شیمی‌‌درمانی بیشترین حجم درمان را به خود اختصاص داده است
به گزارش قم نیوز، علیرضا رحیمی در مراسم بهره‌برداری از دومین دستگاه شتاب‌دهنده خطی که پیش از ظهر امروز در سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد با اشاره به هفته ملی مقابله با سرطان که از هشتم تا ۱۵ بهمن‌ماه است، اظهار کرد: سرطان یکی از بیماری‌های صعب‌العلاج است و در حال حاضر ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در ایران مبتلا به سرطان هستند که ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از این تعداد سالانه فوت می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد عوامل ژنتیک در ابتلا به این بیماری موثر است، افزود: ۸۵ درصد عوامل محیطی و سنی موثر بوده و سرطان‌های پوست، سینه، معده و روده از شایع‌ترین انواع سرطان‌ها به شمار می‌رود.

رحیمی با اشاره به ابتلای ۸۵ هزار نفر در سال به سرطان اظهار کرد: از این تعداد ۴۵ هزار نفر مرد و ۴۰ هزار نفر زن هستند و سرطان سینه در زنان رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار هر ۵۰ دقیقه یک خانم به سرطان سینه مبتلا شده و اکنون درصد بالایی از خانم‌های ایرانی به این سرطان مبتلا هستند.

مدیرعامل مرکز رادیوتراپی صدرا با اشاره به اینکه درمان سرطان با شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و جراحی صورت می‌پذیرد عنوان کرد: در درمان سرطان بهترین راه‌ها به ترتیب جراحی، رادیوتراپی و شیمی‌درمانی است که متأسفانه در ایران و به دلیل نبود پیشرفت کافی عمل شیمی‌درمانی بیشتر حجم درمان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تأسیس این مرکز در سال ۸۹ گفت: در سال ۹۰ مرکز رادیوتراپی انکولوژی صدرا به بهره‌برداری رسید که بیمارانی از سایر استان‌ها و کشورهای اطراف از جمله عراق را مورد پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه سالانه یک‌هزار نفر برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند اظهار کرد: یک دستگاه پاسخگوی این تعداد مراجعه‌کننده نیست بنا بر این دستگاه دوم را که مکمل دستگاه اول است وارد کرده تا بتوانیم نیازهای بیماران را در زمینه‌های مختلف برطرف کنیم.

وی افزود: در سال ۹۴ مرکز رادیوتراپی صدرا با ۹ تخت فعال و به‌صورت رایگان درمان بیماران را عهده‌دار شد که امیدواریم با حمایت‌های بیشتر بتوان این میزان را افزایش داد.

رحیمی هزینه لازم برای هر بیمار را حدود ۵۰ میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد: دولت به‌صورت مستقیم حدود دو هزار میلیارد تومان و به‌صورت غیرمستقیم ۶ هزار میلیارد تومان برای بیماران هزینه می‌کند که این میزان برای حجم گسترده درمان ناکافی است.

وی ادامه داد: مرکز درمان رادیوتراپی صدرا، درمان بیماران را به‌صورت کاملا رایگان انجام می‌دهد تا به فرموده رهبر معظم انقلاب بیماران تنها رنج بیماری را تحمل کنند و دغدغه‌ای بابت هزینه درمان نداشته باشند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfeedm.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما