شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : 36782
سفیر واتیکان در ایران:

واتیکان دست همکاری خود را به سوی حوزه علمیه قم دراز می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: سفیر واتیکان در ایران از علاقه واتیکان برای توسعه روابط با حوزه علمیه قم سخن گفت و اظهار کرد: ما دست همکاری به سوی شما دراز می‌کنیم تا با هم قدمی مشترک برداریم.
واتیکان دست همکاری خود را به سوی حوزه علمیه قم دراز می‌کند
به گزارش قم نیوز، لئو بوکاردی در نشست مشترک اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و کاردینال لئوبوکاردی رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان اظهار کرد: در تاریخ روابط بین دو مرکز بزرگ دینی جهان همچون واتیکان و حوزه علمیه قم، چنین صحنه‌ای کم نظیر و چه بسا بی‌نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه تاریخ روابط دیپلماتیک ایران و واتیکان به ۶۳ سال قبل باز می‌گردد گفت: از همان ایام تاکنون گفتمان بین ادیان به صورت کما بیش بین دو کشور برقرار بوده اما اتفاقاتی روی داده که روابط بین ایران و واتیکان را وارد مرحله جدیدی کرده است.

سفیر واتیکان در ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهور ایران و پاپ گفت: این دیدار آن قدر مهم بود که بعد از این دیدار، تمام دنیا از ایران و نقش ایران در مسائل جهانی حرف زدند. بعد از دیدار آقای روحانی و پاپ، گذشته از گفتمان دینی، یک صحنه و ساحت جدیدی به‌نام گفت‌وگوی فرهنگی آغاز شد تا دو فرهنگ ایرانی و رُمی بتوانند با هم گفت‌وگو کنند. به همین خاطر پاپ مجسمه‌ای به رئیس جمهور شما داد که به موزه ملی ایران ملحق شد؛ آن مجسمه هدیه‌ای از پاسارگاد بود که نزد ما نگهداری می‌شد.

وی از علاقه واتیکان برای توسعه روابط با حوزه علمیه قم سخن گفت و ابراز کرد: با حضور خودمان نشان می‌دهیم که علاقمند به تعامل هستیم و در آینده نزدیک رئیس دفتر تحکیم خانواده واتیکان نیز به ایران می‌آید. ما دست همکاری به سوی شما دراز می‌کنیم تا با هم قدمی مشترک برداریم.

سفیر واتیکان در ایران افزود: هر چقدر همدیگر را بیشتر بشناسیم و بیشتر به هم نزدیک شویم، احترام و تکریم و همکاری‌های متقابل نیز بیشتر خواهد شد. زیرا بزرگترین دشمن ما و شما، جهالت است و وقتی از طرف مقابل اطلاع نداشته باشیم، نمی‌توانیم او را تحمل کنیم که برای حل این مسئله، گفت‌وگو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: البته باید مشخص کنیم که برای چه چیزی گفت‌وگو می‌کنیم؟ از نشست‌های ما فقط در حد همین گفت‌وگوها باقی بماند خطرناک است و باید از این نشست‌ها به راهکار برسیم.

بوکاردی با بیان اینکه از زمان حضور خود در ایران، شناخت ویژه‌ای نسبت فرهنگ و مردم ایران پیدا کرده است، گفت: وقتی به ایتالیا بر می‌گردم احساس می‌کنم که سفیر جمهوری اسلامی در ایتالیا هستم و به مردم می‌گویم آن چیزی که درباره ایران می‌دانید غلط است و نگاه شما با واقعیت فرق دارد.

وی اعلام کرد:در حال حاضر توریست‌هایی که به ایران می‌آیند، نگاه تاریخی و باستانی دارند اما ما ایران را به عنوان سرزمینی مقدس در نظر گرفته‌ایم و به دنبال گردشگری دینی و مذهبی هستیم تا افراد با این نگاه به ایران بیایند و ایران را از نزدیک بشناسند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcf0edm.w6dvcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما