يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب : 36807
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

تخریب شخصیت دیگران گناه کبیره است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تخریب شخصیت را گناه کبیره دانست و بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات تاکید کرد.
تخریب شخصیت دیگران گناه کبیره است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی‌خمینی شنبه شب در جشن انقلاب که در مسجد امام زین‌العابدین (ع) برگزار شد، گفت: یکی از ثمرات اصلی برگزاری مراسم‌های جشن انقلاب در مساجد انتقال پیام نهضت اسلامی امام خمینی (ره) به نسل جدید است تا آن‌ها نیز این پیام را به نسل‌های پس از خود برسانند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک انسان معمولی نبود، ابراز کرد: حضرت امام از ۱۱ سالگی خودسازی و مراقبه درونی دل را آغاز کرده بود و از همان زمان با در اختیار گرفتن گوش و چشم و فکر خود، تقوای الهی را رعایت می‌کرد.

مسعودی‌خمینی افزود: زندگی امام این‌گونه نبود که ایشان پس از رسیدن به مرجعیت و مطرح شدن اسمشان به فکر خودسازی بیفتند بلکه از همان کودکی و نوجوانی نسبت به رعایت تقوا حساسیت فراوانی به خرج می‌دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امام خمینی (ره) را عالمی تکلیف‌گرا توصیف کرد و گفت: مرحوم امام هنگامی که دید حکومت وقت در پی نابود کردن اسلام است تکلیف خود را در قیام علیه آن دید و با رساندن این پیام به مردم، مسئله اصلاح سبک زندگی را از همان روز اول نهضت مطرح کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در پی این بود که پایه‌های سبک زندگی را خدامحوری قرار بدهد و در همین راستا، حکومت فاسد پهلوی را مانع این کار می‌دید بنابراین دست به قیام زد.

مسعودی‌خمینی با بیان اینکه امام بر آخرت‌محوری تاکید داشت گفت: ایشان بر اینکه انسان برای ابدیت ساخته شده و باید سیر تکاملی داشته باشد اصرار و تاکید داشتند.

وی افزود: اگر انسان‌ها همواره آخرت را مد نظر قرار دهند، شاهد این همه خیانت و جنایت در دنیا نبودیم چون افراد آن جامعه دیگر برای رسیدن به منافع شخصی حاضر نیستند از راه‌های نامشروع اقدام کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خدامحوری امام خمینی (ره) را مایه پیروی مردم از ایشان دانست و گفت: آن زمانی که امام راحل برای اسلام احساس خطر کردند ندای دفاع از دین سر دادند و به دلیل همین اخلاص و خدامحوری، مردم گرد او جمع شدند.

وی با اشاره به بی‌اعتنایی امام خمینی (ره) به افراد صاحب قدرت یادآور شد: مرحوم امام با اینکه هنگام ورود طلاب از روی احترام تمام‌قد می‌ایستادند اما هنگامی که نخست‌وزیر شاه به دیدنشان آمد از جای خود بلند نشدند و علاوه بر آن، پس از ۲۰ دقیقه صحبت بدون دادن اجازه سخن به او مجلس را ترک کردند.

مسعودی‌خمینی با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ره) در زمینه وحدت جامعه گفت: چرا امروز بر خلاف دستورات امام راحل، هنگام انتخابات به جان هم می‌افتیم و برای رأی آوردن کاندیداهای دلخواهمان به تخریب دیگران می‌پردازیم؟

وی اضافه کرد: تخریب شخصیت دیگران گناه کبیره است چون علاوه بر لطمه زدن به آبروی فرد، مایه از بین رفتن وحدت جامعه می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ما باید کاری کنیم که انقلاب اسلامی به نسل‌های بعدی برسد نه اینکه با ایجاد چنین نزاع‌ها و درگیری‌هایی به نظام آسیب بزنیم.

وی با بیان اینکه مردم ایران پیرو مقام معظم رهبری و مراجع تقلید هستند گفت: یکی از خواسته‌های این بزرگواران شرکت حداکثری در انتخابات است چون انتخابات، نشان‌دهنده شخصیت ما به دنیاست و از اصلی‌ترین پایه‌های وحدت است.

مسعودی‌خمینی انتخابات را مظهر وحدت دانست و گفت: همه مردم با همه سلیقه‌ها هنگام انتخابات به شکل یکپارچه پای صندوق‌های رأی می‌آیند و حماسه‌ای بزرگ را رقم می‌زنند پس نباید کاندیداها را به دلیل تفاوت افکارشان با ما مورد تخریب قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه علت باور امام راحل به پیروزی انقلاب، وحدت مردم بود، اظهار کرد: امام خمینی (ره) از صمیم قلب به پیروزی انقلاب اسلامی اطمینان داشتند و می‌دانستند که بالاخره این نهضت و این قیام‌های مردمی به نتیجه خواهد رسید و وقتی از ایشان می‌پرسیدند که شما بر چه اساس با چنین اطمینانی از پیروزی انقلاب خبر می‌دهید ایشان وحدت مردم را دلیل این اطمینان عنوان می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امام راحل را ناظر بر کارهای ما دانست و گفت: افراد مومن و با تقوا، پس از درگذشتشان همچنان از دنیا باخبرند و امام خمینی (ره) نیز یکی از همین افراد است به همین دلیل بر همه رفتارها و عملکرد ما نظارت دارند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcd5j0s.yt09z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما