يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : 36817
در نشست مدیرکل امور بانوان وزارت کشور با استاندار قم مطرح شد

تلاش برای توسعه امکانات و فضاهای خدماتی و رفاهی مورد نیاز بانوان در قم

قم نيوز : قم نیوز: در نشست مدیرکل امور بانوان وزارت کشور با استاندار قم بر ضرورت تلاش برای توسعه امکانات و فضاهای خدماتی و رفاهی مورد نیاز بانوان در قم تاکید شد.
تلاش برای توسعه امکانات و فضاهای خدماتی و رفاهی مورد نیاز بانوان در قم
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی در نشست با فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان وزارت کشور طی سخنانی با تاکید بر لزوم تبیین نگاه عدالت‌محور در دیدگاه‌های مسئولان ملی دست‌اندرکار امور زنان افزود: باید در مورد مسائل و مشکلات اجتماعی زنان در جامعه آسیب‌شناسی درست صورت پذیرد.

وی با اشاره به نقش بانوان در عرصه‌های اجتماعی بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح زمینه حضور بانوان در سایر عرصه‌های اجتماعی در کنار حفظ نقش اساسی او در خانواده فراهم شود.

استاندار قم تقویت بنیه اقتصادی خانواده را برای کاهش فشار زندگی به ویژه بر قشر زنان مورد توجه قرار داد و گفت: حضور در فعالیت‌های اجتماعی و تشکل‌های مردم نهاد برای ایفای نقش محوری بانوان در خانواده و حفظ کانون گرم خانواده و نیز تبیین شخصیت اجتماعی زن در جامعه بسیار مثمرثمر است.

صادقی با بیان لزوم شناساندن جایگاه هر فرد در خانواده و اهمیت آنها در شکل‌گیری شخصیت افراد در جامعه تصریح کرد: نسل آینده با تأسی گرفتن از رفتارهای درون خانواده‌ای و نیز تأثیر از فضای جامعه هویت پیدا می‌کند و در صورت بروز هر نوع کمبود و خلاء در کانون عاطفی خانواده، سرنوشت نسل آینده دچار تزلزل می‌شود.

مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان وزارت کشور نیز در این نشست با تأکید بر شرایط خاص استان قم در مسائل مذهبی و فرهنگی، نگاه ویژه به مسائل خانواده و زنان در قم را یادآور شد و افزود: با اصلاح رفتارهای سنتی در خانواده‌ها مطابق با مقتضیات جامعه امروز، باید کارآمدی خانواده‌ها را افزایش داد.

فرهمندپور با اشاره به لزوم ایجاد و توسعه امکانات و فضاهای خدماتی و رفاهی مورد نیاز بانوان ادامه داد: باید دستگاه‌های مختلف به تعهدات خود در زمینه دسترسی بانوان به امکانات و فرصت‌های عادلانه عمل کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcefv8x.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما