دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : 36853
با حضور مسئولان استانی و کشوری

32 پروژه آموزشی و پرورشی در قم افتتاح شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم افتتاح 32 پروژه آموزشی و پرورشی در استان قم، با حضور مسئولان استانی و کشوری در کانون مریم برگزار شد.
32 پروژه آموزشی و پرورشی در قم افتتاح شد
به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاح ۳۲ پروژه آموزشی و پرورشی ظهر امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش، مدیرکل آموزش پرورش و جمعی از مسئولان استان در کانون ورزشی مریم برگزار شد.

علی لاریجانی در این مراسم با اشاره به بهبود وضعیت آموزش‌وپرورش نسبت به گذشته اظهار کرد: به‌تازگی اقدامات بسیاری در راستای بهبود کیفی آموزش‌وپرورش صورت گرفته که قابل‌ستایش و توجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: سند آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مشکلات و توجه بیشتر به‌نظام آموزشی کشور تصویب‌ شده است که نشان از اهمیت این سازمان برای کشور دارد.

وی افزود: این سند از ابعاد متنوعی برخوردار است و عملیاتی کردن آن‌ها توجه و دقت نظر ویژه‌ای را می‌طلبد.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح ۸۵ پروژه آموزش‌وپرورش در استان، اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته ۴۳ مدرسه احداث شده و ۴۲ پروژه مدرسه مقاوم‌سازی شده در استان افتتاح‌ شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به کمبود فضای آموزشی و تراکم آموزشی افزود: استان قم آخرین استان در این زمینه است که به تلاش و توجه بیشتر نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری برای مدارس پردیسان وجود داشته است، تصریح کرد: با تلاش‌های مسئولان بحران‌ها به بهترین وجه ممکن مدیریت‌ شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌ و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به اجرا شدن فعالیت‌های تربیت‌بدنی توسط ۳۳ هزار مربی اظهار کرد: فعالیت‌های تربیت‌بدنی بر اساس سیاست‌های مبتنی بر سند تحول بنیادین در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش اجرا شده است.

مهزاد حمیدی با بیان برنامه‌های انجام شده در سه سال گذشته افزود: برنامه‌محوری، مدرسه‌محوری، مشارکت محوربودن فعالیت‌ها، علمی و تخصصی کردن و اخلاق محور بودن فعالیت‌های تربیت‌بدنی از متن سند تحول اخذ شده و با رویکرد بهبود وضعیت انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش ابتلای کودکان به چاقی افزود: براساس آمار دریافت شده، ۲۰ درصد از دانش آموزان مبتلا به چاقی هستند که این آمار خوبی نیست و سبب افزایش ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، پوکی استخوان و... می‌شود.

در این مراسم، پروژه استخر مجموعه ورزشی فرهنگی مریم با مساحت ۲ هزار مترمربع و اعتبار ۳ میلیارد تومان افتتاح شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcexv8x.jh8pni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما