کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌ و پرورش خبر داد

اجرای فعالیت‌های تربیت‌بدنی توسط 33 هزار مربی در سطح کشور

خبرگزاری فارس , 19 بهمن 1394 ساعت 23:15

قم نیوز: معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌ و پرورش از اجرای فعالیت‌های تربیت‌بدنی برخواسته از سیاست‌های سند تحول بنیادین در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش توسط 33 هزار مربی خبر داد.


به گزارش قم نیوز، مهرزاد حمیدی ظهر امروز در مراسم افتتاح ۳۲ پروژه آموزشی و پرورشی استان قم، با اشاره به اجرای فعالیت‌های تربیت‌بدنی در سراسر کشور اظهار کرد: این فعالیت‌ها بر اساس سیاست‌های مبتنی بر سند تحول بنیادین در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش توسط ۳۳ هزار مربی اجرا شده است.

وی افزود: برنامه محوری، مدرسه محوری، مشارکت محور بودن فعالیت‌ها، علمی و تخصصی کردن و اخلاق محور بودن ازجمله فعالیت‌های تربیت‌بدنی با رویکرد بهبود وضعیت است که در سه سال گذشته انجام‌ شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌ و پرورش معضل چاقی را موردتوجه قرارداد و گفت: بر اساس آمار دریافتی در سال ۹۱ و ۹۲، ۲۰ درصد از دانش‌آموزان مبتلا به چاقی بوده که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، پوکی استخوان و .. را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

وی نداشتن تحرک را از عوامل چاقی برشمرد و تصریح کرد: کم‌تحرکی در میان دانش‌آموزان موجب ابتلا به چاقی است که خطرات زیادی را به همراه دارد.

حمیدی بابیان اینکه ۴ میلیون دانش‌آموز در المپیاد درون مدرسه‌ای شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ورزشی موجب ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و مشارکت دانش‌آموزان شده و افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های تربیت‌بدنی را در پی داشته است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مقوله ورزش و سلامتی افزود: طرح ورزش صبحگاهی در همه مدارس اجراشده و طرح دو برابر شدن ساعت اختصاص‌یافته به تربیت‌بدنی در دوره متوسطه نیز تصویب‌ شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌ و پرورش شادبودن را از عوامل توجه به ورزش برشمرد و تصریح کرد: سلامتی، شاد بودن و علاقمندی بیشتر دانش‌آموزان به مدرسه از دلایل توجه ویژه آموزش‌ و پرورش به ورزش است.

حمیدی با اشاره به وجود ۳ هزار فضای ورزشی آموزش‌ و پرورش در کشور گفت: حفظ و نگهداری این اماکن نیازمند توجه و تخصیص اعتبار بوده و لازم است در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش نیز اعتباراتی برای پیشگیری طرح‌های تحول سلامت در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 36860

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/36860/اجرای-فعالیت-های-تربیت-بدنی-توسط-33-هزار-مربی-سطح-کشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir