دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : 36860
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌ و پرورش خبر داد

اجرای فعالیت‌های تربیت‌بدنی توسط 33 هزار مربی در سطح کشور

قم نيوز : قم نیوز: معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌ و پرورش از اجرای فعالیت‌های تربیت‌بدنی برخواسته از سیاست‌های سند تحول بنیادین در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش توسط 33 هزار مربی خبر داد.
اجرای فعالیت‌های تربیت‌بدنی توسط 33 هزار مربی در سطح کشور
به گزارش قم نیوز، مهرزاد حمیدی ظهر امروز در مراسم افتتاح ۳۲ پروژه آموزشی و پرورشی استان قم، با اشاره به اجرای فعالیت‌های تربیت‌بدنی در سراسر کشور اظهار کرد: این فعالیت‌ها بر اساس سیاست‌های مبتنی بر سند تحول بنیادین در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش توسط ۳۳ هزار مربی اجرا شده است.

وی افزود: برنامه محوری، مدرسه محوری، مشارکت محور بودن فعالیت‌ها، علمی و تخصصی کردن و اخلاق محور بودن ازجمله فعالیت‌های تربیت‌بدنی با رویکرد بهبود وضعیت است که در سه سال گذشته انجام‌ شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌ و پرورش معضل چاقی را موردتوجه قرارداد و گفت: بر اساس آمار دریافتی در سال ۹۱ و ۹۲، ۲۰ درصد از دانش‌آموزان مبتلا به چاقی بوده که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، پوکی استخوان و .. را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

وی نداشتن تحرک را از عوامل چاقی برشمرد و تصریح کرد: کم‌تحرکی در میان دانش‌آموزان موجب ابتلا به چاقی است که خطرات زیادی را به همراه دارد.

حمیدی بابیان اینکه ۴ میلیون دانش‌آموز در المپیاد درون مدرسه‌ای شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ورزشی موجب ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و مشارکت دانش‌آموزان شده و افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های تربیت‌بدنی را در پی داشته است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مقوله ورزش و سلامتی افزود: طرح ورزش صبحگاهی در همه مدارس اجراشده و طرح دو برابر شدن ساعت اختصاص‌یافته به تربیت‌بدنی در دوره متوسطه نیز تصویب‌ شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌ و پرورش شادبودن را از عوامل توجه به ورزش برشمرد و تصریح کرد: سلامتی، شاد بودن و علاقمندی بیشتر دانش‌آموزان به مدرسه از دلایل توجه ویژه آموزش‌ و پرورش به ورزش است.

حمیدی با اشاره به وجود ۳ هزار فضای ورزشی آموزش‌ و پرورش در کشور گفت: حفظ و نگهداری این اماکن نیازمند توجه و تخصیص اعتبار بوده و لازم است در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش نیز اعتباراتی برای پیشگیری طرح‌های تحول سلامت در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccx4q1.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما