يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 37013
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

خطبه های حضرت زینب(س) قیام سرخ حسینی را در تاریخ ماندگار کرد

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سخنرانی‌ها و روشن‌گری‌های حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا سبب شد تا قیام سرخ حسینی در تارک تاریخ ماندگار و سرلوحه قیام‌های انقلابی و مردمی شود.
خطبه های حضرت زینب(س) قیام سرخ حسینی را در تاریخ ماندگار کرد
آیت‌الله محمود رجبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم نیوز، با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: حضرت زینب (س) شخصیت بزرگواری بودند که همه وقایع را به خوبی تشخیص می‌دادند و برای از بین بردن ظلم تلاش ویژه کردند که این روحیه باید الگوی جامعه اسلامی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات حضرت زینب(س) در راستای تثبیت نهضت عاشورا افزود: حضرت زینب (س) با فداکردن مادر، پدر، برادران و فرزندان خود در تناور شدن نهال اسلام تلاش ویژه‌ای کردند و در همه این دوران فقط صبر و استواری پیشه کردند به گونه‌ای که پس از واقعه عاشورا از آن صحنه دلخراش به زیبایی یاد کردند.


آیت الله رجبی با اشاره به ولایت مداری حضرت زینب(س) و لزوم الگوگیری از این خصوصیت گفت: آن بانوی بزرگوار دارای بصیرت بالای سیاسی و اجتماعی بودند که سبب شده بود تا رهبر و امام زمان خود را به خوبی بشناسند و از ایشان تبعیت محض داشته باشند.

وی بیان کرد: زینب کبری همواره در مسیر ولایت حرکت می کرد و پشتیبان ولی زمان خود امام حسین(ع) بود و با حضور در واقعه کربلا درس ولایت مداری را در عمل اثبات کرد.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به خطبه های آتشین حضرت زینب (س) که سبب افشای چهره واقعی حکومت بنی امیه شد، بیان کرد: سخنرانی‌ها و روشن‌گری‌های حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا سبب شد تا قیام سرخ حسینی در تارک تاریخ ماندگار و سرلوحه قیام‌های انقلابی و مردمی شود.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcdsz0s.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما