يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : 37019
20 اسفند امسال

مراسم سالگرد آیت‌الله شیخ محمد فاضل لنکرانی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول ستاد سالگرد آیت‌الله فاضل لنکرانی از برگزاری نهمین مراسم سالگرد آیت‌الله شیخ محمد فاضل لنکرانی در روز 20 اسفند امسال در قم خبر داد.
مراسم سالگرد آیت‌الله شیخ محمد فاضل لنکرانی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدجواد نورموسوی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به آیات سوره مجادله اظهار کرد: خداوند عالمان با ایمان را به درجات بالا می‌برد و رافت به آنها می‌بخشد، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره عالمی مانند آیت‌الله فاضل لنکرانی، احیای مجاهدت‌های علمی، فضائل اخلاقی و کمالات انسانی در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار از نعمت‌های بزرگ الهی است و حوزه‌های علمیه و مسلمانان پشتوانه علمی، سیاسی و اخلاقی آیت‌الله فاضل لنکرانی را ضمانتی برای انقلاب می‌دانند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه آیت‌الله فاضل لنکرانی محور اتحاد نیروهای انقلابی و پشتیبان خوبی در حوزه وحدت دینی بودند گفت: این عالم بزرگوار یکی از مفاخر و دانشمندان جهان اسلام بود که عمر با برکت خود را برای غواصی در اقیانوس بیکران اندیشه‌های اسلامی صرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار کمال فضائل و مکارم را درنوردید و قله رفیع و بلند فقاهت را فتح کرد، قله‌ای که چشم اندیشه و جویبارهای خرد از آن جاری شد و در جرگه تواضع و وارستگی کوشید.

نورموسوی با بیان اینکه این عالم بزرگوار کوشید اندیشه‌های فقهی و علمی خود را در زمینه خدمت به اسلام و مسلمین به کار برد، گفت: آن نامدار عرصه فقاهت مصالح دین را بر خواسته‌های فردی و شخصی برتری داد.

وی خاطرنشان کرد: بی‌گمان تجلیل این عالم گرامیداشت اندیشه اسلامی و توجه و عنایت به باورهای شیعی است، فقدان این مرجع فرزانه، عالم اسلام را داغدار کرد و لباس ماتم بر قامت جوامع اسلامی پوشانید و بر سوگ این مرجع، جهان تشیع به ماتم نشستند.

مسئول ستاد سالگرد آیت‌الله فاضل‌لنکرانی از برگزاری مراسم نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله شیخ محمد فاضل لنکرانی ۲۰ اسفند امسال خبر داد و افزود: حضور گسترده و باشکوه مردم در مراسم بزرگداشت مراجع تقلید نمایان‌گر عمق ارتباط قلبی مردم با روحانیت و مراجع تقلید است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت و یادبود آیت‌الله شیخ محمد فاضل لنکرانی با حضور اقشار مختلف، مسئولان کشوری و مراجع تقلید ۲۰ اسفند پس از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

نورموسوی با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی به همین مناسبت در سطح کشور گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت در هیئت‌های مذهبی قم با همکاری سازمان تبلیغات، مراسم یادبود توسط روحانیون مستقر اعزامی سازمان تبلیغات در شهر و روستای سطح کشور، مراسم معنوی هزاران ختم قرآن کریم با عنوان طرح تلاوت نور در مساجد کشور در شب جمعه توسط ستاد عالی مساجد و مراسم یادبود در کشورهای مختلف صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌های مستند حدیث فرزانگی، یادمان، خورشید فقاهت و فضیلت و عروج رحمانی در سیمای مراکز استان‌های کشور پخش می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پخش برنامه‌های تلویزیونی سه دقیقه‌ای در شبکه‌های مختلف سراسری و تشکیل ستاد برگزاری مراسم در سطح استان‌ها به جز سمنان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و تجلیل از مقام علمی و ابعاد شخصیتی آیت‌الله فاضل لنکرانی در نماز جمعه را از برنامه‌های دیگر بزرگداشت آیت‌الله فاضل لنکرانی ذکر کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگار می‌تواند فرهنگ جامعه را دگرگون کند و به سوی فضای معنوی و فضائل اخلاقی هدایت کند.

نورموسوی خاطرنشان کرد: ارزش قلم خبرنگار بسیار والا است و خبرنگاران رسالت انبیا را به دوش دارند، زشتی‌های جامعه را می‌زدایند، تا پاکی، صداقت، ایمان و عمل صالح را در جامعه احیا کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjhyet.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما