پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 37110
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

برگزاری دومین سمینار بین‌المللی محیط زیست در اردیبهشت 95

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری دومین سمینار بین‌المللی محیط زیست در ادیبهشت سال 95 خبر داد.
برگزاری دومین سمینار بین‌المللی محیط زیست در اردیبهشت 95
به گزارش قم نیوز، مهناز مظاهری پیش از ظهر امروز در همایش اسلام و محیط زیست که در سالن قربان‌نیا دانشگاه مفید قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری این همایش‌ها در راستای ایجاد جنبش و تحول در عرصه محیط‌زیست به شمار می‌رود اظهار کرد: به دلیل اینکه روند فعلی موجود در جهان نابودی کره زمین را در پی دارد بنابراین اهتمام به حفظ محیط‌ زیست برای همگان ضروری و الزامی است.

وی بابیان اینکه کره زمین بسیار فرسوده‌تر از سن طبیعی‌اش به نظر می‌رسد، افزود: بارها در روایات دین مبین اسلام و قرآن کریم بر حفظ محیط‌ زیست سفارش شده که اکنون اهتمام به این مسئله بسیار مهم‌تر و ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به آیات قرآن کریم تصریح کرد: در آیات متعدد قرآن کریم اسراف به عنوان عملی نادرست معرفی شده که نابودی فرد و جامعه را در پی دارد.

وی افزود: تاکیدات دین مبین اسلام بر حفظ طبیعت بیانگر توجه اسلام به همه ابعاد بشری است.

مظاهری با بیان اینکه در حال حاضر از منابع طبیعی به شیوه صحیح استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بی توجهی به محیط زیست و ادامه این روند سبب وقوع خطرات و آسیب‌های جدی به محیط زیست می‌شود.

وی توسعه فناوری را مورد اشاره قرار داد و افزود: توسعه فناوری علاوه بر دستاوردهای بزرگ سبب بروز مشکلات مهم محیط‌ زیستی شده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط‌ زیست برگزاری دومین سمینار بین‌المللی محیط‌ زیست را مورد توجه قرار داد و گفت: نخستین سمینار بین‌المللی محیط‌زیست در سال ۸۰ برگزار شد و دومین سمینار در چهارم و پنجم اردیبهشت سال ۹۵ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbg8bf.rhbz8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما