شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : 37143
با حضور استاد دانشگاه تورنتو صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بحران جمعیت

قم نيوز : قم نیوز: کارگاه آموزشی مدیریت بحران جمعیت با حضور دکتر علی عسگری دانشیار دانشگاه تورنتو کانادا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بحران جمعیت
به گزارش قم نیوز، علی عسگری در کارگاه آموزشی مدیریت بحران جمعیت که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد اظهار کرد: امروز زمان آن رسیده است که با توجه به شرایط خاصی که در کشور داریم به صورت برنامه‌ریزی شده بحران جمعیت را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به دلایلی که مدیریت بحران جمعیت را دارای اهمیت می‌کند، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از بحران‌های جمعیتی به دلیل حضور در مراسم‌های مذهبی بوده که بخش عمده‌ای از نمونه‌های این بحران‌ها در هندوستان و عربستان است و آخرین نمونه آن نیز واقعه منا بوده است.

دانشیار دانشگاه تورنتو کانادا با اشاره به اینکه در اروپا این بحران‌های جمعیتی در مسابقات ورزشی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: در آفریقا نیز بحران‌های جمعیتی در رویدادهای ورزشی و سیاسی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هر سال شاهد بحران‌های جمعیتی هستیم خاطرنشان کرد: برخلاف بحران‌های دیگر نقش مدیریت جمعیت بسیار بالا است و با مدیریت درست جمعیت می‌توان از وقوع چنین بحران‌هایی کم کرد.

عسگری با اشاره به اینکه پایین بودن آمار بحران‌های جمعیتی در کشور با وجود برگزاری مراسم‌های متعدد نشان دهنده موفقیت در این بخش است، گفت: در این خصوص ما در جایگاهی هستیم که می‌توانیم به دیگر کشورها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در همه موارد روند بحران‌های جمعیتی مانند بحران‌های طبیعی و انسان‌‌ساز روبه‌ افزایش است، خاطرنشان کرد: از علل اصلی در ایجاد بحران‌ها می‌توان به شهرنشینی اشاره کرد و در چنین شرایطی نیاز ما به آشنایی هرچه بیشتر با مبانی مدیریت این بحران‌ها ضروری است.

دانشیار دانشگاه تورنتو کانادا با اشاره به اینکه برگزاری مراسم‌های با جمعیت بالاتر تعداد اتفاقات و تعداد کشته‌شدگان و آسیب‌دیدگان را تشدید کرده است، خاطرنشان کرد: رفتار جمعیت در شرایط بحرانی مورد تاثیر یکدیگر قرار می‌گیرد و باید از این مسئله به شکل مطلوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در واقعه منا مسئله مهم ظرفیت بوده است، گفت: دولت عربستان به دنبال این بوده است که ظرفیت پذیرش حجاج را بالا ببرد و بتواند فضای منا را به گونه‌ای پیش ببرد که جمعیت را مدیریت کند ولی باز هم شاهد هستیم که چنین رخدادی صورت گرفت.

عسگری خاطرنشان کرد: مدیریت ریسک و برنامه‌ریزی ظرفیت و کنترل جمعیت در مسئله بحران جمعیت از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در بحران‌های جمعیتی این مسائل را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchxznx.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما