يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 37335
استاندار قم:

پایداری روستاییان در روستاها از اولویت های مهم دولت یازدهم است

قم نيوز : استاندار قم، استقرار و پایداری روستاییان در روستاها را از سیاست ها و اولویت های مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
پایداری روستاییان در روستاها از اولویت های مهم دولت یازدهم است
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از طرح گاز رسانی به هفت روستای استان قم، در مسجد روستای گلستانه بخش سلفچگان اظهار داشت: دولت با رفع نیازهای اولیه و ضروری اهالی روستاها به شدت تلاش دارد تا زمینه استقرار آنها در روستاها و همچنین جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها را فراهم کند.

وی با بیان اینکه قم در بین استان های کشور کمترین درصد جمعیت ساکن در روستاها را دارد، تصریح کرد: به طور حتم هر چقدر امکانات و شرایط مورد نیاز برای ماندن در روستاها ایجاد شود، امکان رشد و توسعه به واسطه فعالیت هایی که در روستاها صورت می گیرد نیز بیشتر می شود.

استاندار قم در ادامه با اشاره به طرح گاز رسانی به هفت روستای استان، آن را در راستای تامین آرامش و راحتی بیشتر برای ساکنان این روستاها حائز اهمیت برشمرد و افزود: با تلاش همه مسئولان بویژه معاونت فنی و عمرانی و همچنین مدیرعامل شرکت گاز استان، امروز شاهد بهره برداری از این طرح، زودتر از موعد مقرر هستیم.

صادقی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور به خاطر تحریم های گذشته و همچنین کاهش بی سابقه بهای نفت، تصریح کرد: در حالی که قیمت نفت به کمتر از نصف قیمت یک سال پیش خود رسیده است و با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد از هزینه های کشور از محل فروش نفت بدست می آید، این موضوع مشکلاتی را برای اقتصاد کشور بوجود آورده است.

وی با اذعان به اینکه تغییر وضعیت در تامین بودجه کشور و استفاده از تولیدات داخلی به یکباره امکانپذیر نیست، تصریح کرد: هر چند برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام شده، ولی کمتر شدن وابستگی های اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی به زمان زیادی احتیاج دارد.

استاندار قم همچنین با اشاره به اجرای برجام و رفع تحریم های ظالمانه، تصریح کرد: بدون شک مساله تحریم ها اوضاع اقتصادی کشور را تحت الشعاع خود قرار داده بود، لذا برغم برداشته شدن آنها بازگشت مجدد اقتصاد کشور به روال عادی و هموار شدن شرایط برای توسعه متوازن به منظور دست یابی جامعه به یک زندگی راحت و توام با آرامش به گذشت زمان نیاز دارد.

در پایان این آیین طرح گاز رسانی به هفت روستای تابعه بخش های سلفچگان، دستجرد و مرکزی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcamene.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما