دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : 37342
معاون آموزش و پرورش استان قم خبر داد

رشد ۹۵ درصدی اعزام دانش آموزان قمی به اردوی راهیان نور

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش و پرورش استان قم گفت: در سال جاری نزدیک به ۷۵۰۰ نفر دانش آموز به اردوی راهیان‌نور اعزام شدند که بیش از ۹۵ درصد رشد داشته است.
رشد ۹۵ درصدی اعزام دانش آموزان قمی به اردوی راهیان نور
به گزارش قم نیوز، ناصر حمزه‌ای در نشست خبری آموزش و پرورش استان قم با اصحاب رسانه که ظهر امروز در خانه شماره یک فرهنگیان قم برگزار شد، اظهار داشت: اداره امور تربیتی به ساماندهی امور تربیتی فرهنگیان می‌پردازد و اداره مشاوره تربیتی در طول سال در قالب ۱۶ برنامه فعالیت می‌کند؛ همچنین اداره فرهنگی هنری در زمینه برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله داستان، نشریه الکترونیکی و شعر فعالیت دارد.

معاون آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه اداره قرآن و عترت در قالب ۱۲ رشته از جمله نهج البلاغه و قرآن فعالیت دارد، افزود: استان قم امسال در بخش قرآن و معارف اسلامی در کل کشور در بخش دختران رتبه نخست کشوری و در بخش پسران رتبه دوم کشوری را به‌دست آورده و در مجموع ۵۳ دانش آموز استان قم حائز رتبه کشوری شدند.

حمزه‌ای با بیان اینکه در زمینه مسابقات قرآنی در کل استان ۹۴‌هزار نفر دانش آموزان و در مسابقات درس‌هایی از قرآن بیش از ۴۳ هزار نفر شرکت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد کمی داشتیم، افزود: در مسابقات فرهنگی هنری از رتبه اول تا چهارم را در سطح کشور به‌دست آوردند در طرح پرسش از ریاست‌جمهوری ۱۵ نفر، در مسابقه فیلم کوتاه ۱۰‌رتبه و در بخش بازی‌های رایانه‌ای ۶ نفر رتبه کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در کل کشور سرود همگانی دانش آموزی استان قم رتبه نخست کشوری را از آن خود کرد و به عنوان رتبه نخست به سایر استان‌ها معرفی شد، گفت: در سال جاری ۱۴۰ مدرسه تحت پوشش طرح امین قرار گرفت و در این طرح ۱۴ شاخص تربیتی از طرف مدارس اجرا شد.

معاون آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه حوزه علمیه با مدارس درحال همکاری است، گفت: بیش از ۳۶۰ مدرسه تحت پوشش گفتمان دینی هستند و در این گفتمان پرسش‌های دانش آموزان به شکل آزاد پاسخ داده می‌شود.

حمزه‌ای با بیان اینکه در سال جاری نزدیک به ۷۵۰۰‌نفر دانش آموز به اردوی راهیان نور اعزام شدند که بیش از ۹۵ درصد رشد داشته است، افزود: در استان قم از مجموع ۱۲۰۰ مربی و معاون آموزشی نزدیک به ۷۰۰ نفر از افراد را در قالب چهار برنامه مجزا تقدیر و تجلیل می‌کنیم.

وی بیان کرد: برای نخستین بار آموزش دانش آموزان مداح با حضور اساتید برجسته استان بیش از ۱۵۰ نفر دانش آموز پسر به طور فشرده آموزش مداحی داده شد که در ۲۰ اسفند برنامه اختتامیه این دانش آموزان برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پرورش استان قم افزود: در طرحی با عنوان «خانواده یک ختم قرآن» روزانه ۵۰ هزار نفر عضو سایت می‌شوند و افراد عضو روزانه یک صفحه از قرآن را قرائت می‌کنند و افراد قاری از کشورهای مختلف عضو این سایت هستند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcirpap.t1ay52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما