دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 37397
آیت الله نوری همدانی:

رانندگان وسایل نقلیه نسبت به خانواده و جامعه خود مسئول هستند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه رانندگان وسایل نقلیه نسبت به خانواده و جامعه خود مسئول هستند، گفت: هر راننده در این امر توجه نداشته باشد باید در عاقبت پاسخگو باشد.
رانندگان وسایل نقلیه نسبت به خانواده و جامعه خود مسئول هستند
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با سردار مهری رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور و هیئت همراه با اشاره به اینکه شغل پلیس بسیار با اهمیت است و خدمات بسیاری را به مردم ارائه می‌کنید، اظهار داشت: پلیس با سلامت و امنیت مردم که دو نعمت مجهول و ناشناخته است ارتباط دارید.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پلیس در گرما و سرما به مردم خدمت می‌رساند، افزود: ارزش این خدمت و تحمل زحمت نیروهای پلیس راه بسیار ازشمند است و نزد خداوند محسوب می‌شود و هر نفسی که در این راه می‌کشید.

استاد عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه بافت شهر قم سببب شده است که درصد تصادفات بیشتر از سایر شهرهاست، خاطرنشان کرد: در اسلام هر کسی دارای سه نوع مسئولیت است، و خداوند متعال به غیر از افراد معصوم هیچ انسانی را کامل نیافریده است و باید در این دنیا خود را بسازند و تکمیل کنند.

وی تصریح کرد: کتاب خداوند و ائمه معصوم معلمان خود سازی هستند که می‌توانیم با کمک آنها از نظر ایمان و عقیده و عمل خود را بسازیم که این مسئولیت فردی است و هر کسی از آن کوتاهی کند در قبال خداوند باید پاسخگو باشد.

آیت الله نوری همدانی دومین مسئولیت انسان را مسئولیت اجتماعی برد و افزود: هر انسانی باید اجتماع خود را بسازد و شرایط زندگی را مهیا کند و اگر کوتاهی کند خود انسان مسئول است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نسبت به اجتماع بزرگ بشری که برای ما محدودیت‌ها و مشکلات بسیاری را رقم زده‌اند مسئول هستیم، عنوان کرد: سومین مسئولیت مسئولیت شغلی است، هر انسانی که شغلی را بر می‌گزیند در واقع باید اقداماتی را بپذیرد، عمل انسان امانتی است که بر عهده ولی گذاشته شده و در برابر میلیون‌ها انسان باید این مسئولیت را انجام دهد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه توفیق خدمت به مردم بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: برخی اعتقاد دارند که اسلام مردم را به خمودگی و سستی دعوت می‌کند ولی اسلام واقعی انسان را چابک و فعال و عالم بار می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در ۳۰۰ جای قرآن خداوند مردم را به تعقل و بصریت و تفکر دعوت می‌کند، تاکید کرد: این امور بسیار قیمت دارد و ارزش انسان‌ها را هم می‌توان از این تفکر و تعلم تعیین کرد باید سعی کنیم خود را انسانی با بصیرت بسازیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکنه در هیچ زمانی کفر و باطل و حق اینگونه در مقابل هم قرار نگرفته بودند، افزود: امروز در سوریه و لبنان و یمن شاهد فجایعی هستیم که در تاریخ سابقه نداشته است و کشتن زن و کودک وجدان این کشورها را تحریک نمی‌کند و در مقابل این مسئله هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه مردم متعهد ایران بسیار باهوش و با بصیریت هستند، افزود: این مردم امتحان خود را بارها پس داده‌اند، مردم باید در ایام نوروز دقت کنند که قوانین امور و مرور را رعایت کنند و در عبور و مرور خود به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه کسی که پشت فرمان نشسته است نسبت به خانواده خود و افراد دیگر مسئول است، افزود: اگر در این راه دقت کنیم خداوند به ما ثواب و پاداش می‌دهد و اگر توجه نداشته باشیم باید در عاقبت پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdciypap.t1ay32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما