قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: تدوین برنامه قم 1400 و 1414 جزو اولویت‌های امسال شهرداری است که در این زمینه نیازمند هدایت و راهنمایی مراجع تقلید و علما برای تدوین برنامه هستیم.
شهردار قم: هدایت علما و مراجع تقلید برای تدوین برنامه قم 1400 حیاتی است
به گزارش قم نیوزُ سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار نوروزی با آیت‌الله سبحانی، با اشاره به وضعیت ساختاری شهرداری قم و ضرورت مدیریت منابع مالی شهری اظهار کرد: شهرداری قم با بدهی بزرگی روبه‌رو است و نزدیک به هزار و 700 میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار بوده که 800 میلیارد تومان آن واقعی و مابقی سود سالانه آن است.

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت مالی شهر خاطرنشان کرد: در سال گذشته با همکاری نمایندگان مجلس بخشی از این بدهی مستهلک شده و سعی داریم تا سال 97 تمام این بدهی را مستهلک کنیم اما مشکل اصلی شهر سود بدهی‌های بانکی بوده که مشکلات متعددی را در مدیریت شهری ایجاد کرده است و نیازمند حمایت علما و مراجع تقلید برای رفع این مشکل هستیم.

شهردار قم با تأکید بر فعالیت پروژه‌های شهری گفت: در حوزه زیست محیطی نیز اقدامات گسترده‌ای در سطح شهر در حال انجام شده و سال گذشته بیش از 250 هکتار در حوزه فضای سبز زیر کشت رفته است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز قم پایین است، تصریح کرد: قصد داریم هر سال سه متر به سرانه فضای سبز شهر اضافه کنیم یعنی هرساله باید 350 هکتار درختکاری شود و درختان انتخاب شده برگ پهن و چندساله هستند تا با اقلیم شهر قم سازگاری داشته باشند.

شهردار قم با بیان اینکه روزانه به طور میانگین بیش از 650 تن زباله در شهر قم دفن می‌شود، افزود: در برنامه امسال تلاش داریم که با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین مدیریت پسماند، دفن در شهر قم را به حداقل رسانده و حذف کنیم.

سقائیان‌نژاد تدوین برنامه قم 1400 و 1414 را مورد توجه قرار داد و افزود: مأموریت‌ها و چشم‌انداز آینده شهر قم در این برنامه تدوین خواهد شد که در این زمینه نیازمند راهنمایی مراجع تقلید، علما و مجموعه‌های تاثیرگذار شهر هستیم.

وی با تأکید بر اینکه از 15 فروردین از توقف وانت بارها در سطح شهر و سد معبر به‌جز ساعات خاصی از شب جلوگیری می‌شود، گفت: پنج مکان برای استقرار وانت‌بارها در شهر مشخص شده تا بدون مزاحمت ترافیکی و ایجاد مشکل شهری به امرار معاش بپردازند.

شهردار قم وضعیت پروژه‌های قطار شهری در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: برنامه ریزی کردیم که در صورت امکان مترو را در فاز اول به طور 5.2 کیلومتر تا پایان سال راه‌اندازی کنیم و منوریل هم در فاز نخست تا میدان مطهری به طول 4.7 کیلومتر نیز تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ 105
https://qomnews.ir/vdcdnk0s.yt05z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما