سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 3753
مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) خبر داد:

شرکت 8 هزار نفر در کارگاه تصحیح قرائت نماز

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) گفت: تاکنون 8 هزار نفر از زائران و مجاوران حضرت معصومه(س) در کارگاه تصحیح قرائت نماز شرکت کردند.
شرکت 8 هزار نفر در کارگاه تصحیح قرائت نماز
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مصطفی حسینی با اشاره به فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: این مرکز فعالیت خود را از اوایل سال جاری در حرم حضرت معصومه(س) آغاز کرد.

وی با اشاره به اداره امور کودک به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) گفت: این اداره در دو حوزه آموزش و ترویج، فعالیت‌های چشمگیری در طول سال گذشته برای زائران و مجاوران حضرت معصومه(س) داشته است.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) عنوان داشت: مهد کریمه(س) یکی دیگر از بخش‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) بوده که برنامه‌های متنوع و جالبی در مقطع پیش دبستانی و کلاس‌هایی در زمینه آموزش روخوانی، تجوید و قرائت قرآن برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: ۱۷۰ نفر قرآن‌آموز در طول هفته از کلاس‌های آموزشی این بخش استفاده می‌کنند.

حسینی برگزاری حلقه‌های قرآنی برای زائران، کارگاه معرق‌کاری، پخش انیمیشن‌های دینی و فرهنگی، راه‌اندازی غرفه قصه‌گویی، کتابخوانی برای کودکان و جنگ کبوتران را از جمله فعالیت‌های ترویجی این اداره ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کودک مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در زمینه تولید محتواهای فرهنگی فعالیت‌هایی داشته و در طول ماه‌های گذشته پروژه‌های مختلفی را تهیه کرده است.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اداره جوان و نوجوان گفت: دو هزار و ۲۰۰ قرآن‌آموز از آغاز فعالیت در دوره‌های آموزشی این اداره در زمینه روخوانی، تجوید، حفظ، ترجمه، مفاهیم، تفسیر و حدیث شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اذان و قرائت زنده و ترتیل‌خوانی ویژه نوجوانان از دیگر برنامه‌های اداره جوان و نوجوان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) محسوب می‌شود که با استقبال چشمگیری مواجه بوده است.

حسینی به فعالیت‌های اداره مخاطبان عمومی اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس تفسیر قرآن ویژه عموم یکی از فعالیت‌های این اداره بوده که شرکت‌کنندگان در یک دوره دو ساله با تفسیر یک دور کامل قرآن آشنا شده و گواهی‌نامه این دوره را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: اداره مخاطبان عمومی در بخش فعالیت‌های ترویجی برنامه‌هایی مانند ترتیل‌خوانی روزانه یک حزب از قرآن، محافل هفتگی انس با قرآن و عترت در شبستان امام خمینی(ره)، تصحیح قرائت نماز، برگزاری کارگاه‌های مختلف قرآنی برای قاریان و موذنان حرم مطهر حضرت معصومه(س) را برگزار می‌کند.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) یادآور شد: تاکنون هشت هزار نفر از زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) در کارگاه تصحیح قرائت نماز شرکت کردند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.ietfuqeatsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما