دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : 37542
منبع : روابط عمومی بانک مهر اقتصاد قم
در دیدار مدیران بانک مهر اقتصاد مطرح شد

آیت الله علوی گرگانی: سودی که از ناحیه قرض پول پدید آید، حرام است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله علوی گرگانی گفت: سودی که اسلام بر آن نهی دارد، سودی است که از ناحیه قرض پول به وجود آید و در نهایت ضربه آن به اقتصاد خواهد خورد.
آیت الله علوی گرگانی: سودی که از ناحیه قرض پول پدید آید، حرام است
به گزارش قم نیوز، آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار با رئیس  اداره امور شعب، روسای دوایر و روسای شعب بانک مهر اقتصاد استان قم اظهار داشت: گزارشی که از عملکرد بانک مهر اقتصاد بیان نمودید، نشان از کیفیت برنامه این بانک دارد و اگر بتوان آن را عملیاتی کرد، بسیار مفید واقع خواهد شد و همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند، مباحث نباید فقط بر روی کاغذ باشد؛ بلکه باید به آن عمل شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: انتظار من از بانک مهر اقتصاد این نکته است که تفاوت خود را به صورت کامل و واضح  نسبت به سایر بانک ها نشان دهید و سلسله امتیازاتی را مخصوص خود قرار دهید و زمانی می توانید این مهم را محقق نمائید که در مسیر فرمایشات رهبری و نظر مراجع و فقها حرکت نمائید و نظرات حضرت آقا را در جامعه پیاده سازی نمائیدکه این موضوع برای شما یک امتیاز محسوب می گردد و نقاط مثبتی را به همراه دارد زیرا شما هدف کار خود را،  اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب قرارداده اید و سعی در اجرای اقتصاد مقاومتی دارید.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اسلام هر سودی را حرام نکرده است؛ بلکه سودهایی که در راه قرض و وام گرفته شود، حرام است و سودی که اسلام بر آن نهی دارد، سودی است که از ناحیه قرض پول به وجود آید و در نهایت ضربه آن به اقتصاد خواهد خورد و امروز بسیاری از مراکز تولیدی کشور راکد است و باید با برنامه ریزی آنها را به راه انداخت.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: باید اقتصاد مقاومتی بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب در مرحله اقدام و عمل قرار گیرد و انتظار از شما این است که در خط پیروی از رهبری باشید و حتما اقتصاد مقاومتی را در پیش بگیرید و بحمداله بانک مهر اقتصاد توانسته است عملکرد مناسبی داشته باشد وامیدواریم اثرات و برکات فعالیت های شما بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وی افزود: انسان نباید فقط به فکر سرمایه شخصی باشد بلکه باید سرمایه اعتباری جامعه و کشور را ارتقا دهد و زمانی می توان این مهم را محقق نمود که کیفیت کار را، اساسی تر و مناسب تر و مطابق با واقعیت پیش ببریم.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcaumne.49n0y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما