سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : 37559
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
در دیدار با شهردار قم عنوان شد

تقدیر آیت الله حسینی بوشهری از برپایی نماز جماعت نوروزی

قم نيوز : قم نیوز: مدير حوزه هاي علميه گفت: تلاشهاي شهرداري قم در سطح بوستان ها خصوصا نوروز امسال در برپايي نماز جماعت و ساماندهي شهر قابل تقدير بود.
تقدیر آیت الله حسینی بوشهری از برپایی نماز جماعت نوروزی
به گزارش قم نیوز، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در ديدار شهردار، معاونين و مديران شهري قم، با بيان اينكه گزارش‌هاي عملكرد شهرداري خوشحال كننده است، خطاب به دكتر سقائيان نژاد گفت: در زمان ورود شما به شهرداري قم شرايط مالي، عمراني و برنامه ريزي شهر نگران كننده بود و شما با تجربه خوبي كه در شهرداري اصفهان داشتيد، هضم مسايل و مشكلات براي شما آسان تر جلوه مي كرد و امروز مي بينيم كه با حضور همكاران با دانش و فعال شما در شهر اقدامات قابل توجهي شكل گرفته است.

وي با تاكيد بر توجه به اولويت بندي اقدامات مختلف در شهر و نگاه جامع به تدوين برنامه ها و فعاليت ها، تصريح كرد: يكسري كارها در شهر قم اولويت ويژه دارد و روزانه بايد به آنها توجه شود، كارهايي در گذشته انجام شده اما با نگاه جامع در خصوص آنها عمل نشده است؛ البته تلاش هاي خوبي انجام شده بود اما همسونگر فعاليت نكرده بودند كه بايد اين نگاه در شهر تقويت شود.

مدير حوزه هاي علميه با اشاره به جايگاه و ظرفيت هاي ويژه شهر قم، خاطرنشان كرد: قم ويژگي‌هاي خاص خود را دارد به طوري كه هر طرح و برنامه اي اگر بدون ملاحظه اين ويژگي ها باشد به نتيجه نخواهد رسيد.

وي توجه به جايگاه حوزه، مراجع عظام تقليد، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران را مورد تاكيد قرار داد و گفت: برخي ويژگي هاي قم حتي در مشهد هم وجود ندارد كه بايد اين امر مورد توجه باشد.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به زائرپذيري قم لزوم توسعه ساختارهاي اقامتي و هتل ها را در شهر مورد تاكيد قرار داد و افزود: روند فعلي كه اطراف حرم هر خانه اي مهمانپذير است نگاهي مقطعي به رفع مشكلات است، كه بايد فكري جدي شود و امكانات شايسته براي زائرين فراهم شود.
وي با تاكيد بر اينكه بسياري از مشكلات قم نيازمند هم افزايي است، لزوم ساماندهي مهاجرت به قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در خصوص مهاجرپذيري قم، بايد فكري جدي شود و اين نيازمند همكاري دستگاه‌هاي مجري است.

مدير حوزه هاي علميه توجه به توسعه متوازن در شهر و تقويت مبلمان شهري را يادآور شد و گفت: مبلمان شهري بايد نشانگر هويت فرهنگي شهر، هويت اهل بيت(ع) و هويت حوزوي شهر باشد و در نگاه اوليه براي هر بيننده اي بايد جاذب و بيانگر باشد.

وي با تاكيد بر اينكه با نگاه همه جانبه علاوه بر رسيدگي به مسائل روزمره مشكلات كلان هم حل شود، تصريح كرد: بايد توجه ويژه به رفع مشكلات مالي شهرداري شود، چرا كه اگر مسئول درگير مسايل روزمره باشد نگاه جامع شهري با مشكل روبرو مي شود.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اينكه حمايت از مجموعه شهري را وظيفه خود مي دانيم، خاطرنشان كرد: به مسئولان هم مكررا تذكر داده ايم كه توجه ويژه به شهرداري قم داشته باشند.

وي همكاري حوزه براي تدوين برنامه قم ۱۴۰۰ و ۱۴۱۴ را مورد تاكيد قرار داد و با اشاره به خدمات نوروزي شهرداري قم، گفت: بايد تشكر ويژه از خدمات ايام نوروزشهرداري به خصوص توجه ويژه شهرداري به اقامه و ترويج نماز در بوستان ها داشته باشم.

وي با بيان اينكه عمده خدمات در ايام نوروز روي دوش شهرداري است، خاطرنشان كرد: امسال كار مثبتي در بوستان ها صورت گرفت و در فضاي شهر هم خدمات و حضور شهرداري محسوس بود كه ضروري است با همين نگاه خدمات ملموس باشد و حضور شهرداري در شهر چشمگير باشد.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdci3wap.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما