پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : 37572
منبع : خانه ملت
در جمع خبرنگاران مطرح شد

لاریجانی: تمامی دستگاه‌ها برای حمایت و رونق تولید تلاش کنند/ ضرورت تسریع در خروج از رکود اقتصادی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید، گفت: در حال حاضر نیازمندیم همه بخش‌ها و دستگاه‌ها هر کدام در حوزه کاری خود فضایی با ثبات، با امنیت و همراه با امیدواری را برای تولیدکنندگان فراهم کنند.
لاریجانی: تمامی دستگاه‌ها برای حمایت و رونق تولید تلاش کنند/ ضرورت تسریع در خروج از رکود اقتصادی
به گزارش قم نیوز، دکتر علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است امروز (پنجشنبه، 19 فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران گفت: با گروه‌ها و شخصیت‌ها در صنوف مختلف دیدارها و گفت‌وگوهایی داشتم و به صورت اجمالی مسائل در حوزه‌های مختلف بیان شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز فضای رکود در کشور حاکم است،  ادامه داد: انتظار می رود یک حرکت جدی‌تر در این رابطه انجام شود که نیازمند پیگیری و تدابیر اجرایی مناسب است.

دکتر لاریجانی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ستادی برای اجرای اقتصادی مقاومتی در نظر گرفته شود تا کار با تحرک بیشتری انجام شود، در حدود 2 سال گذشته مصوبه‌ای قانونی برای تشکیل ستاد فرا قوه‌ای در رابطه با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود داشته تا با همبستگی و حمایت همه جانبه کار انجام شود و در این زمینه با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور کارها آغاز شده است.

بعد از مذاکرات هسته‌ای باید رونق در اقتصاد به وجود آید
رئیس مجلس افزود: مسئله مذکور یک موضوعی است که باید به طور جدی پیگیری شود و بعد از مذاکرات هسته‌ای باید رونق در اقتصاد به وجود آید یعنی در فضای امیدوار کننده و خالی از مناقشات، روی پیشرفت اقتصادی تمرکز وجود داشته باشد.

دکتر لاریجانی گفت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود اولویت اول کشور را مسائل اقتصادی دانستند و این موضوع روی مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است بنابراین باید به صورت جدی پیگیری شود و صدا و سیما و سایر رسانه‌ها به این مهم توجه جدی داشته باشند و فضا را به سمت ثبات، امیدواری و انگیزه مند کردن سوق دهند تا زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم شود.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال حل شود بدون سرمایه‌گذاری این موضوع امکان پذیر نیست و با توجه به اینکه در حال حاضر یک حرکت در صحنه بین الملل آغاز شده باید با تشویق، رفع مسائل آن پیگیری شود؛ البته باید مراقبت شود تا دیگران تعدی نکنند و آمریکایی‌ها زورگویی نکنند که وظیفه یک سری از دستگاه ها توجه به این موضوع است.

دکتر لاریجانی افزود: دستگاه های تبلیغی و سیاسی زمینه کار را فراهم کرده و بخش‌های اقتصادی را پشتیبانی کنند؛ البته در بودجه پیش بینی‌هایی صورت گرفته تا سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود و صادرات تشویق شود.

وی افزود: در بودجه برای آبرسانی و انجام آبیاری تحت فشار با توجه به شرایط اقلیمی امکاناتی در نظر گرفته شده و سعی شده از بخش تولید حمایت شود و به دولت اجازه داده شده پروژه‌های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کنند و ان‌شاءالله این موضوعات سندی برای رفع مشکلات کشور شود.

همه دستگاه‌ها فضایی با ثبات، با امنیت و همراه با امیدواری برای تولیدکنندگان فراهم کنند
دکتر لاریجانی تاکید کرد: در حال حاضر نیازمندیم همه بخش‌ها و دستگاه‌ها هر کدام در حوزه کاری خود فضایی با ثبات، با امنیت و همراه با امیدواری را برای تولیدکنندگان فراهم کرده و حمایت لازم را انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از دوستان از نوع مالیات بخش تولید ابراز نگرانی دارند و معتقدند در وضعیت رکود نباید به این میزان به بخش تولید فشار وارد شود که البته این یک نکته است و شرایط باید به نحوی باشد که تولیدکنندگان تنفس داشته باشند، همچنین در خصوص مشکلات بانکی آیت الله نوری همدانی اشاراتی داشتند که پیگیری می‌شود.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: در ملاقات‌هایی که با برخی از مراجع تقلید صورت گرفت توضیحاتی درباره شرایط کشور، منطقه و بین الملل و همچنین مسائل اقتصادی ارائه شد و توصیه‌های مراجع عالیقدر ان‌شاءالله در مجلس و دولت پیگیری می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا در این دیدارها در خصوص مجلس آینده صحبتی شده است؟ گفت: موضوعی در این رابطه پیش نیامد که بحث شود.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcdxk0s.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما