چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 37680
منبع : خبرگزاری فارس
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی استان قم:

واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی پیگیری می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: واگذاری بناهای تاریخی از سیاست‌های دولت است که بر همین اساس بناهایی که قابلیت واگذاری دارند، به بخش خصوصی واگذار می‌شوند تا بهتر از آنها استفاده شود.
واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی پیگیری می‌شود
به گزارش قم نیوز، عمار کاوسی  در نخستین جلسه انجمن میراث فرهنگی که در تالار امام جواد استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بناهای متنوع در این مدت مرمت شدند که از جمله آنها بیت امام، خانه ملاصدرا در کهک، خانه یزدان‌پناه و مسجد اعظم است.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه جهانگیرخان در واقع مخروبه بود و قصد داشتند این بنا را تخریب کنند ولی این بنا را مرمت کردیم، اکنون به طور مجدد قابل استفاده است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اقدامات دیگر صورت گرفته در زمینه مرمت گفت: در سال گذشته مرمت زمین بازار نو انجام شد و سال‌های گذشته مرمت جداره‌ها و سقف بازار صورت گرفت، مرمت کاروانسرای دیرگچین از دیگر اقدامات بوده که در واقع مادر کاروانسرای ایران است.

وی با اشاره به برنامه‌های بخش میراث فرهنگی عنوان کرد: واگذاری بناهای تاریخی از سیاست‌های دولت است که بر همین اساس بناهایی که قابلیت واگذاری دارند، به بخش خصوصی واگذار می‌شوند تا بهتر از آنها استفاده شود، در ادامه کاوش‌ و پژوهش‌های باستان‌شناسی با توجه به تپه‌ها و محوطه‌های متعدد و مهم در سطح استان صورت می‌گیرد.

کاوسی مشارکت در احیای بافت تاریخی شهر قم با مشارکت ارگان‌ها و ادارات ذی ربط، تکمیل مخزن استاندارد به منظور نگهداری اشیای به دست آمده از کاوش، ادامه ساماندهی بازار کهنه و مرمت و ساماندهی گذرهای تاریخی را از دیگر اقدامات بخش میراث فرهنگی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در مرمت سیما و منظر خیابان آذر و بناهای تاریخی، مرمت و ساماندهی آب انبارهای تاریخی، جذب مشارکت‌های مردم به منظور مرمت و احیای آثار تاریخی، مشارکت با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در زمینه مرمت و احیای امامزادگان و بناهای موقوفه و اعطای مجوز احداث موزه به بخش خصوصی از اقدامات دیگر میراث فرهنگی است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم احداث موزه تخصصی در شهر قم با مشارکت شهرداری را اقدامات دیگر ذکر کرد و افزود: در بلوار پیامبر اعظم فضاهایی برای کاربری فرهنگی و موزه در طرح در نظر گرفته شده که از این فضاها نیز می‌توان استفاده کرد.

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdcdz90s.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما