چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 37706
منبع : خبرگزاری فارس
معاون امور عمرانی استاندار قم خبر داد

آغاز فعالیت ایستگاه اخذ عوارض در مسیر اتوبان تهران - قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور عمرانی استاندار قم از برقراری ایستگاه اخذ عوارض در لاین برگشت آزادراه تهران - قم از اول اردیبهشت سال جاری خبر داد.
آغاز فعالیت ایستگاه اخذ عوارض در مسیر اتوبان تهران - قم
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی در نخستین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان برگزار شد از کاهش 13 درصدی آمار تصادفات استان در نوروز 95 خبر داد و گفت: خوشبختانه با اقدامات مناسب دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان در محورهای مواصلاتی و با وجود کاهش شدید اعتبارات و افزایش 12 درصدی آمار تردد و مسافرت‌ها در محورهای برون شهری در نوروز امسال شاهد کاهش آمار تصادفات در استان بودیم.

وی افزود: آمار تلفات در طول دوره سفرهای نوروزی نیز 63 درصد کاهش داشته که امیدواریم با اقدامات و حضور مؤثر فیزیکی و الکترونیکی پلیس راه و اصلاح نقاط حادثه خیز شاهد کاهش بیش از پیش تصادفات در راه‌ها باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود از برقراری ایستگاه اخذ عوارض در لاین برگشت آزادراه تهران - قم از اول اردیبهشت سال جاری خبر داد و گفت: با موافقت به‌عمل آمده با سازمان حمل و نقل و راهداری کشور از خودروهایی که از تهران به قم تردد می‌کنند در ایستگاه عوارضی قم عوارض اخذ خواهد شد و از خودروهایی که از قم به تهران عزیمت می‌کنند در مقصد تهران عوارض دریافت می‌شود.

بهشتی با تأکید بر ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و راهنمای مراکز تجاری در راه‌ها اظهار کرد: در نصب تابلوهای مراکز تجاری و تبلیغاتی باید استانداردها و حرائم ایمنی راه رعایت شود و در ارائه مجوز به فعالان تجاری و اقتصادی برای تبلیغات در جاده‌ها ، قوانین و استانداردهای موجود در کشور باید اجرا و حفظ شود.

وی با اشاره به ارتقاء محور قم- جعفریه و محور قم- نیزار گفت: در سال‌های گذشته در محور قم- جعفریه شاهد تصادفات و تلفات زیادی بودیم که با توجه به رفت و برگشت شدن این مسیر، امسال شاهد وقوع تصادفات دلخراش در این محور نبودیم.

معاون امور عمرانی استاندار قم بیان کرد: در محور نیزار نیز با توجه به ارتقاء محور باید کمبود تابلوها و علائم رفع شود و اگر برای دسترسی اهالی نیز در مکانی نیاز به احداث دور برگردان است باید با رعایت ایمنی و استانداردهای لازم انجام شود.

وی در پایان جمع آوری کارگاه‌های تولید بتن در محور نیزار که برای تأمین بتن واحدهای مسکن مهر در پردیسان ایجاد شده بود را خواستار شد و گفت: با توجه به تردد بالای این محور، ادامه استقرار این واحدها در این محور به صلاح استان نیست و اگر این واحدها بخواهند ادامه فعالیت دهند باید در مکان‌های دیگری استقرار یابند.

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdccemq1.2bqmx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما