پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب : 37745
منبع : خبرگزاری فارس
با هزینه 500 میلیون ریال و توسط شهرداری قم،

نخستین خانه تخصصی نجوم قرآنی در قم راه‌اندازی شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از مشارکت یک موسسه‌ قرآنی برای ایجاد و توسعه فعالیت‌های خانه نجوم قرآنی تقدیر کرد و گفت: نزدیک به 50 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است.
نخستین خانه تخصصی نجوم قرآنی در قم راه‌اندازی شد
به گزارش قم نیوز، سید رسول موسوی‌نژادیان عصر امروز در مراسم افتتاح کارگاه تخصصی نجوم قرآنی که در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه علم نجوم در علوم اسلامی جایگاه مشخصی دارد، اظهار کرد: سوره‌ها و آیات بسیاری در مورد نجوم در قرآن مطرح شده است تا انسان نسبت به بزرگی خداوند متعال آگاه شود.

وی اضافه کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تلاش می‌کند تا با استفاده از نجوم قرآنی جوانان و نوجوانان را به سمت آموزه‌های دینی سوق دهد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از آغاز به کار خانه نجوم قرآنی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در قم یاد کرد و گفت: قم نخستین شهری از که توانسته خانه تخصصی نجوم قرآنی را راه‌اندازی کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه کارگاه تخصصی خانه نجوم قرآنی به صورت رسمی فعالیت خود را از امروز آغاز می‌کنند، گفت: خانه نجوم قرآنی قم می‌تواند در حوزه نجوم پیشتاز باشد.

موسوی‌نژادیان با بیان اینکه از ظرفیت مهدهای کودک و طلاب در خانه نجوم قرآنی استفاده می‌شود، ادامه داد: امیدواریم در سال آینده رصدخانه مناسبی برای قم بسازیم تا این خانه نجوم موضوعات گسترده‌تر را مورد توجه قرار دهد.

وی از مشارکت موسسه قرآنی رصدگر آسمانی پارس برای تشکیل و توسعه فعالیت‌های خانه نجوم قرآنی تقدیر کرد و افزود: نزدیک به 50 میلیون تومان از منابع سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و این موسسه برای خانه نجوم قرآنی هزینه شده است.

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdcftedm.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما