سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 37848
شهردار قم:

مشکلات زیرساختی علت اصلی بروز آبگرفتگی در قم/ نقاط بحرانی شناسایی شد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم مشکلات زیرساختی را مهمترین علت آّب گرفتگی معابر در قم عنوان کرد و گفت: نقاط بحرانی قم را شناسایی و برای حل این مشکل اقدام کرده ایم.
مشکلات زیرساختی علت اصلی بروز آبگرفتگی در قم/ نقاط بحرانی شناسایی شد
مرتضی سقائیان نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم نیوز، در خصوص وضعیت آبگرفتگی معابر قم بر اثر بارندگی با اشاره به اینکه زیرساخت ها در این رابطه نامناسب است اظهارداشت: مدیریت 15 تا ۲۰ میلیمتر باران در قم نیاز به رقم درشتی برای زیرساخت ها دارد که البته کارهایی انجام شده اما هنوز کامل نشده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه در قم بخشی از نهرها به فاضلابرو و شبکه فاضلاب متصل نیست افزود: باید از چاه های جذبی برای نقاط بحرانی استفاده شود و برای نحوه تخلیه آب مناطقی مثل بلوار غدیر برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ورجان کانالی که آب را جمع آوری می کند مشکلاتی دارد گفت: بخش دیگر مشکلات به دلیل وجود خانه های غیر اصولی و شناژ بندی نشده است که دچار آسیب می شوند. این خانه ها در محلی واقع شده که خط فاضلاب از آن بالاتر است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه حل این مشکلات به زمان نیاز دارد گفت: بخشی بحث های زیر بنایی است که در حال بررسی و بهبود آن هستیم و نقاط بحران را مشخص کرده ایم، قسمتی هم مربوط به ماشین آلات است که بخشی خریداری کرده ایم و در بودجه ۹۵ نیز برای آن برنامه ریزی شده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه حل همه این مشکلات در معاونت خدمات شهری شهرداری قم برنامه ریزی شده است گفت: با تکمیل زیرساخت ها امیدواریم در آینده این مشکل به کلی در قم از بین برود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcjooet.uqeaxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما