شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 37994
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

حضرت زینب(س) برای اعتلای کلمه حق و سیر ولایت و امامت فداکاری کردند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: حضرت زینب(س) برای حمایت از ولایت و امامت گام‌های اساسی برداشتند و تا لحظه آخر برای اعتلای کلمه حق و سیر ولایت و امامت فداکاری کردند.
حضرت زینب(س) برای اعتلای کلمه حق و سیر ولایت و امامت فداکاری کردند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام جواد عظیمی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: شخصیت حضرت در طول زندگی پایدار بود، از زمانی که ایشان خود را شناختند، در راه دین، قرآن و اهل بیت(ع) گام برداشتند و در موارد مختلف حضرت تغییر عقیده ندادند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) مبدأ و مقصد را شناختند و بر همین اساس مسیر زندگی خود را تعریف کردند و برای سیر الی الله از هیچ کوششی دریغ نکردند و در فراز و نشیب‌ها ذره‌ای خلل و انحراف نداشتند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه حضرت زینب(س) برخی اوقات با دشمن متجاوز رو به رو شدند که با پاسخی کوبنده او را سرکوب کردند، گفت: حضرت در زمینه اعتلای کلمه حق و دین شجاعانه پیش رفتند و برای ترویج فرهنگ شهادت و تشیع با دشمن به اقدامات اساسی پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) هیچ گاه در برابر دشمن تسلیم نشدند و با دشمن به مجادله و مباحثه می‌پرداختند.

عظیمی با اشاره به اوج عظمت معنوی حضرت زینب(س) گفت: این بانوی بزرگوار از همان روزهای نخستین و سفر کربلا در زمینه خداشناسی و خداپرستی فعالیت کردند و در زمینه زنده نگاه داشتن اصول و شعارها حضرت لحظه‌ای غفلت نکردند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای احیای اصول دین گام برداشتند، بنابراین حضرت زینب(س) در موارد متعدد زمانی که اصول دین در خطر است، برای پایبندی و حفظ اصول دین به سخنرانی پرداختند و در مجلس یزید در زمینه پایبندی به اصل عفاف و حجاب مطالبی را بیان کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: اینگونه اقدامات حضرت نشان‌دهنده این است که ایشان نسبت به حفظ اصول دین پایبند، محکم و پایدار است که این خصوصیات می‌تواند الگو باشد.

وی با اشاره به حمایت از ولایت و امامت گفت: ایشان برای حفظ ولایت از هیچ کوششی دریغ نکردند، برای حمایت از ولایت و امامت گام‌های اساسی برداشتند و فرزندان خود را تقدیم ولایت و امامت کردند و تا لحظه آخر برای اعتلای کلمه حق و سیر ولایت و امامت به فداکاری پرداختند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcba9bf.rhbz9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما