شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 38000
آیت الله حسینی بوشهری:

شورا و شهرداری متحد باشند/ قوانین شورا مردم را تحت فشار قرار ندهد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری متحد باشند، گفت: قوانین شورا باید به گونه ای باشد که مردم را دچار دردسر نکرده و تحت فشار نگذارد.
شورا و شهرداری متحد باشند/ قوانین شورا مردم را تحت فشار قرار ندهد
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: از ویژگیهای نظام جمهوری اسلامی این است که علاوه بر مشروعیتی که دارد متکی به آرای مردم است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه بخش های مختلفی در کشور داریم که به آرای مردم متکی است افزود: شوراها یکی از این بخش ها است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی خاطر نشان کرد: اینکه مردم به جمعی اعتماد می کنند و سرنوشت خود را به آنها واگذار می کنند موضوع مهمی است، تعداد اعضای شورای اسلامی شهر قم رقم بزرگی دارد و اعضایی با مدارک معتبر علمی و تجربه بالا در میان آنها وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در شورا فرصت مناسبی است که این افراد هم اندیشی داشته باشند گفت: باید اعضا تلاش کنند که دچار دودستگی نشوند و این آفت است  این که مجموعه ای دچار چنددستگی شود چرا که نیروها صرف این کارها می شود و به دنبال گره گشای از کار مردم نخواهند بود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه در شورا و قوانینی تصویب می کنید تنها به فکر درآمدزایی نباشید گفت: مشکلات مالی از مسائلی است که همواره با شهرداری ها همراه بوده اما باید مراقب باشید به مردم فشاری وارد نکنید.

وی با اشاره به اینکه شوراها گاهی دچار مسائل روزمره هستند و نمی توانند کاری از پیش ببرند گفت: با توجه به اینکه مشکلات مالی وجود دارد اما توجه کنید چگونه قانون وضع کنید که فشار بر مردم وارد نشود و اگر این فشار به مردم وارد شود شما آثار مثبتی نخواهید داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در شوراها باید اتاق فکر فرهنگی تشکیل شود افزود: اعضای شورا عزم را جزم کرده اند تا امور عمرانی درشهر قم را به سامان برسانند، با این وجود معتقدم اگر وظایف خود را با تقسیم کار در مساجد و مناطق برای مردم بیان کنید و گزارش کارهای انجام شده را به مردم بدهید این اطلاع رسانی در کار شما اثر خواهد داشت.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: مردم زمانی که مقدورات شما را بدانند آن را متوجه می شوند و بر اساس آن مقدورات از شما توقع خواهند داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اگر در کشور تقسیم کار شود بار سنگینی از دوش دولت برداشته می شود  افزود: مسائل درون شهری واقعا از مواردی است که باید به ظرفیت شوراها سپرده شود، امیدواریم در تجدید نظری که در قانون شورا می شود این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مسئله ارتباط شورا با شهرداری قم گفت: البته اختلافات میان دو مجموعه ای که با هم کار می کنند وجود دارد اما ما تقاضا داریم شورا و شهرداری این ارتباط خوب را همچنان حفظ کنید.

وی با تاکید بر اینکه باید برای درآمدهای پایدار فکر بیشتری شود گفت: این مشکلاتی که درگیر آن هستید و بدهی هایی که وجود دارد به دلیل نبود درآمد پایدار است که باید برای آن برنامه ریزی کنید هرچند که ممکن است دیربازده باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مسئله مصلی در شهر قم گفت: شورا نمی تواند خود را از مردم جدا کند این مصلی بعد از ۹ سال به بهره برداری رسید، بررسی کنید و از دست اندرکاران بپرسید که ببینید چه مشکلاتی دارند، مشکل سرمایش و برخی موارد دیگر وجود دارد که انتظار داریم بررسی کنند و در حدی که در توان است آن را حل کنید.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcawwne.49naw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما