يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : 38030
آیت الله نوری همدانی:

زنان به مظلومیت تاریخی خود پایان داده اند/طلبه باید حامل پیام انقلاب باشد

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مظلومیت زن در طول تاریخ، گفت : امروز راه پیشرفت به روی زنان باز شده وپا به پای مردان در علم و معنویت پیشرفت می کنند.
زنان به مظلومیت تاریخی خود پایان داده اند/طلبه باید حامل پیام انقلاب باشد
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با طلاب حوزه علمیه خواهران استان همدان با اشاره به اینکه طلبگی شریف ترین شغل ها است، اظهار داشت: همه طلاب باید خدا را شاکر باشند که در میان همه شغل ها توفیق داشتن این شغل بابرکت را داشته اند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اولین گام در راستای توفیق در این شغل شناخت فضیلت های آن است، افزود: خداوند طالبان علم را دوست دارد و در روایات آمده است که فضلیت این افراد از کسانی که روزها سرگرم جهاد و شب ها سرگرم عبادت هستند نیز بیشتر است.

استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: اخلاص در کار طلبه یکی از مهم ترین امور است، هر کاری با اخلاص برکت پیدا می کند و اثر مطلوب را به دست می آورد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه علم تنها به یاد گرفتن نیست، عنوان کرد: علم نوری است که در نتیجه ایمان و اخلاص به انسان اهدا می شود.

مرجع تقلید شیعیان از نشانه های دیگر طلبه واقعی را همت بلند و عزم و اراده راسخ خواند و افزود: انسان هایی که همت بلند ندارند و بی اراده هستند هرگز نمی توانند در خود متمرکز باشند و به نتیجه اثرگذار برسند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: تا انسان ههمه امکاناتش را در این راه به کار نگیرد به چیزی که می خواهد دست پیدا نخواهد کرد و در این راه باید بلند همت بوده و با جدیت تمام درس بخواند.

وی خاطرنشان کرد: رکن سوم طلبگی ادبیات است، تا طلبه به ادبیات عربی و صرف و نحو کاملا مسلط نباشد نمی تواند طلبه محققی باشد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه داشتن برنامه ونظم از دیگر اصول طلبگی است، افزود: در گذشته راه پیشرفت علم به روی خواهران بسته بود اما امروز همپای مردان در علم پیشرفت دارند.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: زنان در زمانی از تاریخ مظلومی به درازای تاریخ و به پهنای گیتی بوده اند که در کتابی با این مضمون که به رشته تحریر درآورده ام به آن اشاره شده است، در اشعار شعرای آن زمان هم می توان به
مظلومیت زنان در آن دوره پی برد.

وی خاطرنشان کرد:انقلاب اسلامی که توانست آزادگی و اصالت را به جامعه و مردم ایران بازگرداند از حوطه های علمیه آغاز شد و امروز هم باید همین طلاب درس های انقلاب را به مردم گوش زد کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه خدمات خانم ها از آقایان به مراتب بالاتر است، تاکید کرد : طلاب باید عاقل به اوضاع زمان بوده و فرزند زمان خود باشند، طلابی که شاگرد امام صادق و امام باقر(ع) هستند باید به معنویات توجه داشته باشند که خداوند به علمشان برکت بدهد.

انتهای پیام/

https://qomnews.ir/vdcdzz0s.yt0js6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما