يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 38037
منبع : خبرگزاری شبستان
رییس مرکز پاسخ‌گویی به سوالات دینی خبر داد

پاسخ‌گویی به ۳ میلیون سوال در سال ۹۴

قم نيوز : قم نیوز: حجت‌الاسلام مخدوم گفت: مرکز ملی پاسخ‌گویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به سه میلیون سوال در سال ۹۴ پاسخ داد.
پاسخ‌گویی به ۳ میلیون سوال در سال ۹۴
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سوالات دینی امروز (پنجم اردیبهشت ماه 95) در اولین نشست کارگروه تخصصی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش  که در سالن همایش غدیرِ قم برگزار شد، به ارایه گزارشی از فعالیت‌های مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  پرداخت و گفت: این مرکز  برای پاسخ‌گویی به سوالات شرعی و اعتقادی مردم، براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد، در این مدت فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

پاسخ‌گویی روزانه به ده هزار سوال

وی گفت: روزانه حدود ده هزار سوال از مردم  به صورت مستقیم از سوی متخصصان این مرکز پاسخ داده می‌شود و بیشترین پاسخگویی از طریق تماس تلفنی است.

حجت‌الاسلام مخدوم ادامه داد: مردم از هر شهری که بخواهند بدون گرفتن کد بین شهری می توانند به  سامانه جامع اتصال یابند و به صورت هوشمند، این سامانه تماس های مردم را به متخصصان در این مرکز تقدیم می کند.

 فعالیت مرکز پاسخ‌گویی به سوالات دینی در سه استان

رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی افزود: این مرکز در سه استان قم، مشهد و اصفهان از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب در رشته ها و موضوعات مختلف و به صورت تخصصی آماده پاسخگویی به سؤالات و شبهات مردم است.

حجت‌الاسلام  مخدوم گفت: سامانه جامع به دلیل کارایی خوبی که دارد امکان گفت و گوی زنده، برای مردم و به صورت گفت و گو محور فراهم شده و این امر نیز مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است.

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی افزود: در سال ۱۳۹۴ سه میلیون تماس برای مرکز ثبت شد.

ثبت سوالات در پست صوتی

وی گفت: پست صوتی هم ظرفیت دیگر پاسخگویی به سؤالات است،=. پست صوتی در ساعاتی که پاسخ‌گویی زنده وجود ندارد، سوالات مخاطبین ثبت و با کد ارایه شده به آنها ساعت پاسخ‌گویی را مشخص می کند و تماس گیرنده با تماس مجدد می تواند پاسخ سؤال خود را دریافت کند.

پاسخ‌گویی به احکام، تخصصی است

رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی عنوان کرد: پاسخگویی به احکام در همه رشته ها به صورت تخصصی صورت می گیرد، اما پاسخگویی به احکام شرعی صرفاً از طریق پیامک طراحی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مخدوم افزود: پاسخ‌گویی در فضای مجازی از دیگر قابلیت های این مرکز می باشد و قریب به هشتاد نوع فعالیت از موضوعات مختلف در این مرکز صورت گرفته است.

وی به بخش  پاسخ‌گویی مکتوب به سؤالات اشاره کرد و گفت:  این بخش  از سال ۱۳۶۲ ایجاد شده، در این بخش به صورت مکتوب و الکترونیک به سؤالات مردم پاسخ داده می شود، طبعا سؤال مکتوب این ویژگی را دارد که قابل ارایه است.

تولید نرم افزار «شمیم یار» در سال 94

حجت الاسلام مخدوم افزود: در حوزه رسانه نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته که از جمله آن تولید نرم افزار کم حجم به نام «شمیم یار» است که به مدت ۵ سال، موضوعات و مسائل تربیتی، نکات حدیثی و جملات تاثیرگذار با قابلیت زمان از آن و یادداشت برداری در حال فعالیت است.

رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سوالات دینی گفت: این نرم افزار در سال گذشته ۵ میلیون دانلود مستقیم از سایت داشته و در سال جدید ۵۰۰ هزار دانلود از این نرم افزار صورت گرفته است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca0wne.49nae15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما