پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : 3831
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه عنوان کرد:

برگزاری دوره‌های معارف اسلامی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه قم گفت: دوره‌های معارف اسلامی در هفت نقطه قم در حال برگزاری است که در آن همسران طلبه با قرآن کریم، احکام دین، مسائل اخلاقی و آموزش‌های همسرداری و فرزندداری آشنا می‌شوند.
برگزاری دوره‌های معارف اسلامی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام هادی حسین خانی ظهر امروز در دیدار اعضای معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با آیت‌الله علوی گرگانی ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های این معاونت اظهارکرد: مرکز قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه فعالیت‌های مربوط به قرآن و حدیث را پیگیری کرده و آموزش‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید، ترجمه، مفاهیم و تفسیر قرآن را ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی نیز در فصل تابستان برگزار می‌شود و مرکز قرآن و عترت در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها هم فعال است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه، مشاوره را دیگر فعالیت مهم این معاونت برشمرد و افزود: با توجه به اینکه برای طلبه‌ها در طول مسیر طلبگی سئوالاتی پیش می‌آید، لازم است که مشاور امین و خبیری بتواند به این سئوالات و شبهات پاسخ دهد.

وی ادامه داد: این مجموعه، فعالیت‌های خوبی را شروع کرده است و در مدارس علمیه مشاورانی داریم که در خدمت طلبه‌ها هستند و علاوه بر آن مرکز تخصصی مشاوره را هم با بهره‌گیری از مشاوران متعهد روحانی راه‌اندازی کرده‌ایم و این مشاوران از تخصص‌های علوم روانشناسی و تربیتی برخوردار هستند.

حسین خانی با اشاره به اینکه مشاوران هم به خود طلاب و هم به خانواده‌های آنان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند و معاونت تهذیب درصدد این است که در سراسر کشور این طرح را برگزار کند، خاطرنشان کرد: مشاوره‌های غیر حضوری شامل تلفنی و اینترنتی هم در برنامه‌های این معاونت است.

وی بیان داشت: از دیگر فعالیت‌های این معاونت، بخش خانواده است که در این بخش، خانواده‌های طلاب و به ویژه همسران طلاب مورد توجه قرار گرفته‌اند.

معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برای همسران طلاب برنامه‌های خوبی پیش بینی شده است، اضافه کرد: دوره‌های معارف اسلامی در هفت نقطه قم اکنون در حال برگزاری است و در این طرح همسران طلاب از ابتدای سال تحصیلی در دوره شرکت کرده و با قرآن کریم، احکام دین، مسائل اخلاقی و نکات همسرداری و فرزند داری آشنا می‌شوند.

وی دیگر فعالیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه را فعالیت سیاسی و فرهنگی دانست و گفت: در این مجموعه کارهای خوبی صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به موضوع بصیرت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است اشاره کرد که مجالس با شکوهی با حضور مسوولین کشوری برای تبیین این موضوع مهم برگزار شده است.

حسین خانی ادامه داد: بخش فرهنگی انتشارات خوبی دارد و جزوات، بروشورها و نشریات دیواری قابل توجهی تهیه کرده و اطلاعات به روز را در اختیار طلاب و مدیران مدارس قرار می‌دهد.

وی در پایان ابراز امیدورای کرد که با عنایت امام زمان(عج) و رهنمودهای بزرگان حوزه بتوانیم فعالیت‌های معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه را از لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.w9wrak97qpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما