شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 38349
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

آغاز عمليات احداث تقاطع سه سحطه بلوار جمهوري با بلوار محمود نژاد

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم از آغاز عمليات احداث تقاطع غيرهمسطح بلوار جمهوري با بلوار شهيدان محمود نژاد در هفته جاري خبر داد و گفت: يكي از رمپ و لو‌پ‌هاي پل ۹ دي و فاز اول بلوار مرجعيت، اين هفته به بهره‌برداري مي‌رسد
آغاز عمليات احداث تقاطع سه سحطه بلوار جمهوري با بلوار محمود نژاد
به گزارش قم نیوز، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به روند اجراي پروژه‌هاي شهري در قم از جمله رمپ و لوپ‌هاي پل ۹ دي اظهار كرد: اين پل در حقيقت متصل‌كننده مناطق چهار و دو است كه احداث اين پل نقش اساسي در كاهش بار ترافيكي بلوار جمهوري و بلوار محمد امين دارد.

وي خاطرنشان كرد: اين پل داراي چهار رمپ و لوپ است كه مجموعه محور جمهوري را به بلوار امام رضا(ع) و زائر متصل مي‌كند و در حقيقت محور مواصلاتي اين دو بلوار محسوب مي‌شود.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه اين رمپ و لوپ‌ها معارضات و مشكلات قراردادي داشت كه اين موارد حل شد، گفت: دو رمپ و لوپ‌ اين پل تكميل شده است، رمپ جنوب شرقي به طور كامل تكميل شده و هفته جاري به بهره‌برداري مي‌رسد و رمپ شمال شرقي تا دو ماه آينده تكميل خواهد شد.

 وي خاطرنشان كرد: دو رمپ و لوپ شمال غربي و جنوب غربي نياز به آزادسازي و برطرف كردن معارض دارد و البته از برنامه‌هاي سال ۹۵ است كه اين دو رمپ و لوپ تكميل شود.

قاري قرآن از آغاز عمليات احداث تقاطع غيرهمسطح بلوار جمهوري با تقاطع شهيدان محمود نژاد از هفته جاري خبر داد و افزود: اين تقاطع از اولويت‌هاي ترافيكي بوده و نقطه مهمي از نظر تبادل ترافيكي است و به عنوان يك پروژه سه سطحه انجام مي‌شود.

 وي با بيان اينكه محور جمهوري در اين پروژه به صورت روگذر و بلوار محمودنژاد به صورت زيرگذر اجرا مي‌شود، گفت: سعي داريم دركمترين مدت پروژه را تكميل كرده تا بتوانيم هر چه سريع‌تر مشكل عبور و مرور اين پروژه را حل كنيم.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم خاطرنشان كرد: تقاطع بلوار جمهوري با شهيدان محمود نژاد به طور معمول داراي ترافيك سنگين در ساعت‌هاي پيك مي‌شود و براي برطرف كردن گره ترافيكي و افزايش ايمني عبور و مرور اين تقاطع احداث خواهد شد.

 وي با بيان اينكه بلوار مرجعيت داراي طول ۹.۵ كيلومتر است، گفت: فاز اول اين پروژه در حقيقت در محدوده انسجام تا ميدان شهيد كريمي بوده كه در هفته جاري به بهره‌برداري مي‌رسد و به اين وسيله به طور كامل بلوار انسجام به بلوار شهيد كريمي متصل مي‌‌شود تا بخشي از بار ترافيكي اين محدوده شهر را بتواند پوشش دهد.

قاري قرآن خاطرنشان كرد: فاز دوم در واقع مكمل اين بخش به طول ۱.۵ كيلومتر از بلوار شهيد كريمي تا شهرك قدس بوده كه تا پايان سال جاري آن را تكميل مي‌كنيم، فاز اول يك كيلومتر با مشخصات باند رفت و برگشت به صورت ويژه بوده و باند حمل و نقل عمومي به صورت BRT يا ويژه در وسط مسير پيش بيني شده است.

وي عنوان كرد: فاز دوم در بخش‌هايي داراي مشكل برطرف كردن معارض بوده كه شهرداري منطقه در حال پيگيري است، و در صورت رفع معارض ، فاز دوم نيز از نظر حجم عملياتي به طور عمده انجام مي‌شود.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم كاهش بار ترافيكي را از مزيت‌هاي اين پروژه ذكر كرد و افزود: مكمل اين بخش بايد ادامه بلوار شهيد كريمي به سمت تقاطع غيرهمسطح كريمي با بلوار پيامبر اعظم و سپس به شهيد كبيري و بزرگراه امام علي (ع) را تكميل كنيم.

وي با اشاره به اهميت بلوار مرجعيت گفت: با تكميل اين پروژه ،شهرونداني كه از سمت شهرك قدس به سمت شمال شهر در حركت باشند ، وارد مركز شهر نمي‌شوند بلكه به طور مستقيم به اين محور مي‌آيند. فاز سه پروژه بلوار مرجعيت كمك زيادي به بلوار غدير در زمينه كاهش بار و حجم ترافيكي آن مي‌كند.
 
انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgyw9w.ak97t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما