کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرمت‌کنندگان خانه‌های تاریخی قم تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند

پایگاه اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی قم , 19 ارديبهشت 1395 ساعت 18:30

قم نیوز: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: در صورتی که افراد برای مرمت و بهسازی بناهای تاریخی خود اقدام کنند 50 درصد از اعتبار مورد نیاز به صورت بلاعوض تأمین می‌شود.


به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی افزود: از جمله برنامه‌های سازمان در جهت مرمت و احیا، انجام برنامه‌های تشویقی است تا بناها با تغییر کاربری توسط بخش خصوصی و حتی سازمان‌ها و اداره‌ها مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های میراث فرهنگی، واگذاری کاروانسراهای تاریخی در مسیر راه است که مرمت کننده می‌تواند آن را تبدیل به مجتمع‌های بین راهی کند.

رضایی گفت: سالانه اعتباراتی را سازمان مرکزی و استانی برای نگهداری و حفظ آثار تخصیص می‌دهد که امسال نیز 600 میلیون تومان تخصیص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی قم با اشاره به بلیط فروشی آثار تاریخی عنوان کرد: بلیط فروشی روشی خوب برای تامین هزینه‌های آثار باستانی است. در خانه تاریخی زند، خانه تاریخی ملاصدرا و مقابر گنبد سبز بلیط فروشی دائر است، ضمن اینکه موزه مراجع روبروی بیت امام (ره) نیز دارای بلیط فروشی است.

وی در رابطه با فعالیت آژانس‌های مسافرتی اظهار کرد: 60 آژانس در قم فعال است که برخی تورهای قم گردی و کویرگردی دارند اما بیشتر این آژانس‌ها گردشگر به استان های دیگر و کشورهای دیگر می‌فرستند در این راستا بهتر این است که قم گردی و ورود مسافر توسط آژانس‌ها تقویت شود. استان قم دارای ظرفیت‌هایی از قبیل کویر، دریاچه حوض سلطان و دریاچه نمک است که می‌توان برای گردشگری درون استانی از آن استفاده کرد.

رضایی بیان کرد: در قم آثار تاریخی و مذهبی همچون امامزاده‌ها و مساجد قدیمی وجود دارد که مالک آن اداره اوقاف است که باید در جهت ترمیم و مرمت و نگهداری مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 38389

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/38389/مرمت-کنندگان-خانه-های-تاریخی-قم-تسهیلات-بلاعوض-دریافت-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir