يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 38389
منبع : پایگاه اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی قم

مرمت‌کنندگان خانه‌های تاریخی قم تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: در صورتی که افراد برای مرمت و بهسازی بناهای تاریخی خود اقدام کنند 50 درصد از اعتبار مورد نیاز به صورت بلاعوض تأمین می‌شود.
مرمت‌کنندگان خانه‌های تاریخی قم تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی افزود: از جمله برنامه‌های سازمان در جهت مرمت و احیا، انجام برنامه‌های تشویقی است تا بناها با تغییر کاربری توسط بخش خصوصی و حتی سازمان‌ها و اداره‌ها مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های میراث فرهنگی، واگذاری کاروانسراهای تاریخی در مسیر راه است که مرمت کننده می‌تواند آن را تبدیل به مجتمع‌های بین راهی کند.

رضایی گفت: سالانه اعتباراتی را سازمان مرکزی و استانی برای نگهداری و حفظ آثار تخصیص می‌دهد که امسال نیز 600 میلیون تومان تخصیص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی قم با اشاره به بلیط فروشی آثار تاریخی عنوان کرد: بلیط فروشی روشی خوب برای تامین هزینه‌های آثار باستانی است. در خانه تاریخی زند، خانه تاریخی ملاصدرا و مقابر گنبد سبز بلیط فروشی دائر است، ضمن اینکه موزه مراجع روبروی بیت امام (ره) نیز دارای بلیط فروشی است.

وی در رابطه با فعالیت آژانس‌های مسافرتی اظهار کرد: 60 آژانس در قم فعال است که برخی تورهای قم گردی و کویرگردی دارند اما بیشتر این آژانس‌ها گردشگر به استان های دیگر و کشورهای دیگر می‌فرستند در این راستا بهتر این است که قم گردی و ورود مسافر توسط آژانس‌ها تقویت شود. استان قم دارای ظرفیت‌هایی از قبیل کویر، دریاچه حوض سلطان و دریاچه نمک است که می‌توان برای گردشگری درون استانی از آن استفاده کرد.

رضایی بیان کرد: در قم آثار تاریخی و مذهبی همچون امامزاده‌ها و مساجد قدیمی وجود دارد که مالک آن اداره اوقاف است که باید در جهت ترمیم و مرمت و نگهداری مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaoene.49naa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما