يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : 37286
منبع : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم

۶ قطعه تاریخی از قاچاقچیان در قم کشف شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، از کشف ۶ قطعه تاریخی مربوط به هزاره اول و دوره اسلامی از دو قاچاقچی در قم خبر داد.
۶ قطعه تاریخی از قاچاقچیان در قم کشف شد
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی گفت: قاچاقچیان آثار تاریخی در نظر داشتند که ۶ قطعه از آثار تاریخی شهر دیگر را به یک خریدار اشیا عتیقه در قم بفروشند که با هوشیاری تیم‌های یگان حفاظت این اداره کل مورد پیگیری قرار گرفتند.

وی افزود: جانشین فرماندهی یگان حفاظت و عوامل یگان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با مدیریت صحیح طی عملیاتی از وجود قاچاقچیان آثار تاریخی در قم اطلاع پیدا کرد و با تعامل نیروی فرماندهی انتظامی استان قم اقدام به دستگیری این افراد کرد. مدیرکل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ابراز داشت: این دو قاچاقچی به همراه پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و آثار کشف شده در اختیار این اداره کل قرار گرفت.

وی با اشاره به مشخصات آثار کشف شده گفت: کاسه بزرگ از جنس سفال به رنگ خاکستری، دو عدد دیکچه از جنس سفال به ارتفاع ۱۱ و ۱۳ سانتی متری سه پایه منقوش به رنگ قرمز، پیاله از جنس سفال به ارتفاع ۱۰ سانتی متر دسته دار به رنگ خاکستری، لیوان پایه دوکمه‌ای از جس سفال دسته دار لبه خاکستری که این پنج قطعه مربوط به دوران هزار اول هستند.

وی ادامه داد: بشقاب لعاب دار از جنس سفال مربوط به دوره اسلامی مایل به رنگ آبی از دیگر اشیا کشف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خواستار همکاری مردم با این اداره کل شد و گفت: مردم باید در حفظ اماکن تاریخی که بخشی از هویت ملی کشورمان است تلاش کنند و در صورت اطلاع از اقدامات مشکوک در اطراف آثار تاریخی با شماره‌های ۳۷۲۱۲۲۸۰ و ۷۲۱۳۶۶۰ برای پیگیری تماس حاصل کنند تا تیم‌های یگان این اداره کل حضور پیدا کنند. ضمن اینکه روزانه از آثار تاریخی ثبتی این استان بازدید صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfv0dm.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما