دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 34592
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

۱۲ منطقه نمونه گردشگری فعال در استان قم وجود دارد

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: در قم ۱۲ منطقه نمونه گردشگری وجود دارد که از این تعداد ۶ منطقه دارای سرمایه‌گذار هستند و باید ۲ منطقه نمونه گردشگری حوض سلطان و کهک جانمایی شوند.
۱۲ منطقه نمونه گردشگری فعال در استان قم وجود دارد
به گزارش قم نگار، عیسی رضایی ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم که در سالن جلسات دفتر معاونت عمرانی استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ۵۰۰ واحد اقامتی در استان قم در حال فعالیت است، اظهار داشت: از این تعداد واحد اقامتی ۱۱۰ هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر و ۱۶۰ خانه اجاره داریم همچنین در سطح استان قم ۱۳۰ مجتمع گردشگری و ۶۰ آژانس مسافرتی در حال فعالیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در استان قم ۱۲ منطقه نمونه گردشگری وجود دارد که از این تعداد ۶ منطقه دارای سرمایه گذار هستند و باید دو منطقه نمونه گردشگری حوض سلطان و کهک جانمایی شوند.

رضایی عمده‌ترین صنایع دستی استان قم را چوب، منبت، سفال، زیور آلات سنتی و انگشترسازی بیان و تصریح کرد: در استان قم ۲ هزار و ۸۰۰ کارگاه صنایع دستی فعال وجود دارد که ۱۵ هزار نفر شاغل در آن هستند.

وی با بیان اینکه نیمی از گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند به استان قم هم می‌آیند و ظرفیت گردشگری استان بی‌نظیراست گفت: با وجود مزیت‌های موجود در سطح استان بازارچه فصلی در داخل شهر نداریم و پیشنهاد این است که مجموعه نمایشگاهی استان در کنار شهرک چاپ و نشر ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه از سال ۶۸ هیئت دولت آئین نامه‌ای در حوزه گردشگری تصویب نکرده بود، گفت: آئین نامه جدید ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری توسط هیئت دولت در سال ۹۴ مصوب و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ شد.

رضایی افزود: درحال حاضر در استان قم ۱۶ تأسیسات گردشگری داریم که بر اساس آئین نامه جدید مصوب هیئت وزیران براساس نوع درجه بندی می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccipq1.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما