سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 38428
منبع : خبرگزاری فارس
معاون توسعه امور ورزش استان قم خبر داد

راه‌اندازی پایگاه‌های ورزشی پیشگیری از دیابت در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم از راه‌اندازی پایگاه‌های ورزشی پیشگیری از دیابت در قم خبر داد.
راه‌اندازی پایگاه‌های ورزشی پیشگیری از دیابت در قم
به گزارش قم نیوز، روح‌الله رمضانی اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان قم در تعامل با دستگاه‌ها، ارگان‌ها و بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته تا ورزش در بین آحاد افراد جامعه فراگیر شود.

وی ادامه داد: ما بارها مشکلات زندگی ماشینی امروز که در نتیجه کم‌تحرکی به وجود می‌آید را به مردم گوشزد کرده‌ایم و همچنان هم می‌گوییم که باید ورزش جزء اصلی زندگی روزانه عموم افراد جامعه قرار بگیرد تا از بیماری‌های احتمالی و خطرات ناشی از کم‌تحرکی جلوگیری شود.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: همه ما خوب می‌دانیم که به دلیل نوع تغذیه‌ای که امروزه در بین اکثریت افراد جامعه با استفاده از غذاهای آماده و فست‌فودها به اشتباه رایج شده، بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت در انتظار مردم است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس گامی بلند در مسیر پیشگیری از بیماری دیابت برداشته‌ایم و قصد ما این است که با همکاری مرکز بهداشت استان قم پایگاه‌های ورزش صبحگاهی که هم اکنون در قم فعال هستند را به پایگاه ورزشی مبارزه با دیابت تبدیل کنیم.

رمضانی عنوان کرد: هدف ما در راستای اجرایی کردن این تصمیم، تبدیل پایگاه‌های فعال ورزش صبحگاهی واقع در مجموعه‌های ورزشی سطح شهر قم به پایگاه ورزشی به عنوان اقدامی به منظور پیشگیری از خطرات بیماری دیابت با همکاری مرکز بهداشت قم است.

وی یاد آور شد: همانگونه که گفتم برای توسعه و ترویج ورزش همگانی با تمامی ارگان‌ها در ارتباط هستیم و در جلسه‌‌ای که با رئیس مرکز بهداشت قم داشتیم، مقرر شد پایگاه‌های صبحگاهی واقع در مجموعه ورزشی شهید حیدریان،‌ تختی و سالن ورزشی مرحوم فرهمند موحد قم با همکاری مرکز بهداشت قم به پایگاه صبحگاهی پیشگیری از دیابت تبدیل شود تا با همکاری مرکز بهداشت قم خدمات رایگان ارائه شود.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با تاکید بر اهتمام این اداره کل برای ایجاد امکانات و فضای مناسب به منظور دسترسی عموم افراد جامعه به ورزش همگانی، عنوان کرد: با هدف افزایش دسترسی مردم به پایگاه‌های ورزشی، در حال رایزنی و تعامل با دستگاه‌های مختلف اجرایی برای افزایش تعداد پایگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصر گاهی در قم هستیم تا میزان افرادی که به شکل منظم و حداقل هفته‌ای دو تا سه جلسه ورزش می‌کنند از این طریق افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی در جامعه تاکید ویژه مقام معظم رهبری به مسئولین ورزش کشور است، ابراز کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به اصلاح شیوه زندگی و لزوم راهنمایی افراد جامعه به رسوم زندگی بانشاط و پویا به دنبال توسعه فضا و امکانات ورزش همگانی و تسهیل شرایط حضور مردم در ورزش هستیم.

رمضانی عنوان کرد: امروزه بیماری‌هایی نظیر چاقی، کبد چرب، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... در  کمین افراد مختلف جامعه است و از سال قبل به دنبال تصویب در شورای همگانی استان به ریاست استاندار قم، دستگاه‌های اجرایی با هم‌افزایی و اتحادی بسیار خوب در زمینه افزایش پایگاه‌های ورزش صبحگاهی تلاش خوبی انجام داده‌اند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceve8x.jh8vwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما