شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 38510
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه قم
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي:

سلامت روحي و جسمي باعث تقريب انسان به خداند متعال خواهد شد

قم نيوز : قم نیوز: عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به تاكيد فراوان اسلام بر مساله سلامت گفت: سلامت جسمي و روحي باعث تقريب و نزديكي انسان به خداوند متعال خواهد شد و راه هاي كسب اين سلامت نيز در دين مبين اسلام مورد توجه جدي قرار گرفته است.
سلامت روحي و جسمي باعث تقريب انسان به خداند متعال خواهد شد
به گزارش قم نیوز، دكتر حسن غفوري فرد در همايش ملي بين رشته اي انسان، جامعه و سلامت در تالار انديشه دانشگاه قم خاطرنشان كرد: در احاديث و روايات معصومين و ائمه اطهار(ع)، نيز به ابعاد سلامت توجه ويژه شده است و باعث خواهد شد كه انسان بتواند بهتر طاعت خداوند را به جاي بياورد.

وي ادامه داد: انسان بر خلاف حيوان از طريق ظرفيت هاي سلبي در وجود خود، قدرت انتخاب و اتخاذ بهترين تصميم را دارد.

غفوري فرد بيان داشت: انسان هر روز در حال آزمايش است كساني كه ارزش هاي الهي را انتخاب مي كنند بعد از غلبه بر سكون خود، هر لحظه در مسير رسيدن به حق و ارزش هاي الهي در حال رشد و تكامل مي باشند.

وي با اشاره به اينكه پيامبران و اولياي الهي زمينه را براي به فعليت رسيدن ظرفيت هاي انسان فراهم كردند، گفت: پيامبران الهي از طريق هدايت هاي خود، غل و زنجير ها را از پاي هاي انسان باز كرده و زمينه را براي به فعليت رسيدن ظرفيت هاي بالقوه آن فراهم كردند.

غفوري فرد بيان داشت: مهمترين شاخصه انسان مقام خليفه الهي است، خداوند متعال انبياي الهي را براي براي هدايت انسان هديه كرده و اين ظرفيت عالي تنها در اختيار بشر است، بنابراين بايد قدر اين موقعيت را دانسته و در مسير سلامت روحي و معنوي خود گام برداريم.

وي ادامه داد: انسان ظرفيت و امكانات بالايي براي پذيرفتن مسئوليت خليفه اللهي دارد و بايد از تمام ظرفيت ها و امكانات خود براي نيل به اين مقصود استفاده كند.
غفوري فرد بيان داشت: انسان تنها موجودي است كه قدرت انتخاب و تصميم گيري دارد و بايد وسعت و قدرت خود را نيز نسبت به پديده ها افزايش دهد.

وي ادامه داد: انسان موجودي الهي است و به جايگاه و منزلتي مي رسد كه بتواند مراتب ارزش هاي الهي و انساني را طي و به درجه عالي برسد.

حجت الاسلام والمسلمين ديرباز رييس دانشگاه قم نيز در اين مراسم گفت: مساله سلامت مي تواند ابعاد مهمي در جامعه اسلامي داشته باشد و اميد است با توسعه اين همايش ها و فعاليت هاي علمي در اين زمينه گام هاي مهمي برداريم.

وي اظهار داشت: دانشگاه قم تلاش خواهد كرد تا مقالات ارائه شده در اين همايش را چاپ و منتشر كند.

در پايان اين همايش از برخي خيرين حوزه سلامت و ارائه دهندگان مقالات نيز تقدير شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgzn9w.ak97q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما